Rambygge (STG)

jojje1963 skrev:
Herr #1 Gris om jag får be :tummenupp
Vill du mecka åt mej på Pro Test&tune så hör av dig, jag behöver nån som :7peta på mej. Och som du vet så består mitt team bara av mej... Gratis mat blir det, ta med :tuttar
Du får väl muta farbror Maffi med ett flak öl då. Han vet ju dessutom hur man renoverar rasade trajjor :gnissla
 
Maffi ska sitta på läktaren och vråla när jag kör ifrån Ögges nya Pro Stock HD :yoparty (man får väl drömma..)

Trajjor rasar inte, vi bara skruvar för att dom andra gör det
RedBaron skrev:
Du får väl muta farbror Maffi med ett flak öl då. Han vet ju dessutom hur man renoverar rasade trajjor :gnissla
 
jojje1963 skrev:
Maffi ska sitta på läktaren och vråla när jag kör ifrån Ögges nya Pro Stock HD :yoparty (man får väl drömma..)
Klart du ska drömma, var ska du annars uppbåda all energi att bygga ifrån :)
jojje1963 skrev:
Trajjor rasar inte, vi bara skruvar för att dom andra gör det
:hihi
 
jojje1963 skrev:
Nja, blir en TD04-16T till att börja med. Får jag runt 220hk på hjulet så är jag jävligt nöjd, det är 4ggr mer än original. Finns ju liksom ingen annan som haft mer än 120hk i en sån här motor så jag har ju ingen att ta efter..

Jo tack...
Jag vet hur det är med det där att ingen gjort liknande saker.

Finns ju alltid Mr.Turbo, som är en "jättebra" förebild! :huvet

Här är det ju detsamma, nästan :hihi
Har ju 105 bhp original och jag skulle vilja köra 260 till sommarn. Max någon har plockat är 180, vilket är Mr.Turbo med skitsnurra och utan LLK.
Nu kommer lågkompskolvar från JE och smidda stakar från Carillo vilken dag som helst. Med en switsersnurra och stor LLK borde man fan kunna ta sig dit utan något större ras. Börjar med E85 så får vi se hur det går, funkar det över förväntningarna, kommer jag prova köra -98...

Håller tummarna för dig, om du gör det för mig!

Vi trajjaåkare ska inte bli nertryckta bara för att vi inte åker japanskt! :yoparty
 
Last edited:
Torrkörning! :tummenupp
photo27.jpg
 
jojje1963 skrev:

Ser ju fläsk ut detdär. Men hur löser du gaffelbenen? Jag antar att du
inte har behov av gaffelns hela arbetsväg.(vilken klass? blir det?)
 
Innerbenen ska kapas ner. Gaffeln blir 50cm lång.
Ska köra super twin top gas. 1120cc, turbo och Etanol. Målet är 8.50s på 1/4 fast det gör ju inget om det går fortare ;-)
 
jojje1963 skrev:
Innerbenen ska kapas ner. Gaffeln blir 50cm lång.
Ska köra super twin top gas. 1120cc, turbo och Etanol. Målet är 8.50s på 1/4 fast det gör ju inget om det går fortare ;-)

Hur många cc får man köra i supertwin? (E det en paralelltwin)
Jag va i Västerås en gång för längesedan och kollade på nitrotwinarna. SöteJesus kan jag bara säga, det är nog audionellt det häftigaste jag någonsin har hört. Och
sett oxå för den delen :3freak
Editering Tittade på bilden och yes! det är en paralelltwin (som dom flesta Triumpherna är)
 
Last edited:
Jupp, en 360 graders twin (nya Bonnevillen från 2004). Orginal är den på 790cc. I STG får du köra alla twinar, max 2000cc med överladning och 3000cc! utan.
Nästan allt annat är fritt fast ingen lustgas eller nitro.
Nitrohojar är brutala, känns som det inte är nått för mej än men man vet ju aldrig...
 
jojje1963 skrev:
Jupp, en 360 graders twin (nya Bonnevillen från 2004). Orginal är den på 790cc. I STG får du köra alla twinar, max 2000cc med överladning och 3000cc! utan.
Nästan allt annat är fritt fast ingen lustgas eller nitro.
Nitrohojar är brutala, känns som det inte är nått för mej än men man vet ju aldrig...

I vilket fall somhellst, så kan det inte bli mycket mer hårdrock än såhär,
för min del förutom nitro då. Men ditt bygge är förbannat djävla fräsigt :tummenupp
 
jojje1963 skrev:
Jag tackar, kommer mer efterhand
Åh, jag tycker alltid det är så roligt när den här tråden får lite uppdaterade bilder! :yoparty

Peder Rosberg skrev:
Editering Tittade på bilden och yes! det är en paralelltwin (som dom flesta Triumpherna är)

De flesta triumphs har väl 3 cylindrar :7peta
i alla fall sedan... ja... flera ååår sedan... :3freak
 
Peder Rosberg skrev:
I vilket fall somhellst, så kan det inte bli mycket mer hårdrock än såhär,
för min del förutom nitro då. Men ditt bygge är förbannat djävla fräsigt :tummenupp
Du får låna Rickards hoj och testa peder. bättre än att köra runt runt :tummenupp .
Mvh Janne
 
Totte skrev:
Åh, jag tycker alltid det är så roligt när den här tråden får lite uppdaterade bilder! :yoparty



De flesta triumphs har väl 3 cylindrar :7peta
i alla fall sedan... ja... flera ååår sedan... :3freak

Ja just det! Tänkte inte på det :rodnar
Och låter gött gör dom oxå, 3 cyllarna då :tummenupp

RASET skrev:
Du får låna Rickards hoj och testa peder. bättre än att köra runt runt :tummenupp .
Mvh Janne

He he! Ja det skulle vara GRYMT, det måste vara något utöver det värsta.
För annars tycker jag det är kul att kura runt runt :)
Annars allt väl?
 
Nä inte alls... det är från en 90a :tomten
Behöver du delar så skicka PM, har en hel hoj och ska bara använda framdel och bromsar. Dom sa att motorn funka men jag har inte startat eller öppnat den, startmotorn var kass
driverinblack skrev:
nsr125 89 framgaffel.fälg. bromsskiva???????? eller ??
 
Peder Rosberg skrev:
Hur många cc får man köra i supertwin? (E det en paralelltwin)
Jag va i Västerås en gång för längesedan och kollade på nitrotwinarna. SöteJesus kan jag bara säga, det är nog audionellt det häftigaste jag någonsin har hört. Och
sett oxå för den delen :3freak
Editering Tittade på bilden och yes! det är en paralelltwin (som dom flesta Triumpherna är)

samma historia här...
fick höra nitrotwinnarna på ganska nära håll..
vadå höra. hörseln försvann ju :banana
man kände hela kroppen vibrera nå grymt...
tänk sen o sitta o köra dom där skapelserna då :3freak
hujeda mej ..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top