Rambygge (STG)

andersson turbo skrev:
Faan va ballt

Vill ha ja med Fast 4 på rad :D :D

Ta två :D
27kg vägde den när jag började, efter ett par dar så är där nog bara 4kg kvar. Flänsarna blir värst, tar nog en hel dag att köra dom med den skivfräsen jag har.. men under tiden så kan jag ju öva på mitt Engelska hjul som jag oxå byggde lite snabbt i dag, öva behöver jag :huvet http://stabbarps-auto.com/images/english wheel.JPG

lahi skrev:
Fyfasen vad fräckt! :tummenupp Jag vill också ha! En sådan där skulle man till och med kunna ha i bokhyllan också bara för att få dregla lite...
Tackar,
Köp en Bonnie så kan du köpa en cylinder av mej,jag har en till :banana
 
Grymt bygge kalas med cnc fräs/svarv ser fram emot mer bilder detaljer lycka till med bygget.
 
jojje1963 skrev:
Tackar,
Köp en Bonnie så kan du köpa en cylinder av mej,jag har en till :banana
Hehe, nja, en Bonnie blir det nog inte fastän jag är klart imponerad över dina byggen. Har tyvärr knappt råd med alla mina nuvarande projekt... men jag kommer ner till Meca i sommar och beundrar ditt bygge :) Är det premiär på Meca till våren eller det dröjer längre?
 
GixxerMike skrev:
Grymt bygge kalas med cnc fräs/svarv ser fram emot mer bilder detaljer lycka till med bygget.

Jepp, utan CNC hade jag inte överlevt!

lahi skrev:
Hehe, nja, en Bonnie blir det nog inte fastän jag är klart imponerad över dina byggen. Har tyvärr knappt råd med alla mina nuvarande projekt... men jag kommer ner till Meca i sommar och beundrar ditt bygge :) Är det premiär på Meca till våren eller det dröjer längre?

Målet är att köra första Onsdan, alltså om bara 3 månader..
 
Fan va fint!
Att ens gå på och göra egna cylindrar gör mig oerhört imponerad!!!

Hur blir det med beläggningen i cylindrarna sen?
Eller kör man med rena aluminiumcylindrar?
Brukar väl vara någon beläggning som Peter så fint kallar Nikasil (tror jag)

Aja, asballt i alla fall! :tummenupp

Sen att det är triumphloggor på grejerna, gör ju det hela ÄNNU bättre
 
Blir järn foder i dessa. Jag gör dom så man kan sätta i allt från wisecos 904cc kit till mina 1120cc cylindrar (102.36mm borr). Och även lite större om man nu vill det :D
Triumph rules :yoparty
Totte skrev:
Fan va fint!
Att ens gå på och göra egna cylindrar gör mig oerhört imponerad!!!

Hur blir det med beläggningen i cylindrarna sen?
Eller kör man med rena aluminiumcylindrar?
Brukar väl vara någon beläggning som Peter så fint kallar Nikasil (tror jag)

Aja, asballt i alla fall! :tummenupp

Sen att det är triumphloggor på grejerna, gör ju det hela ÄNNU bättre
 
Ujujuj... hemska människa att ha ORK! :tummenupp

Då är det bara att invänta första vevstaksknäcken och se sen vilka svordomar som postas här på sporthoj... :näsblod
 
Knäcka en Verdi stake? Får jag värkligen inte hoppas :gnissla
andersbrink skrev:
Ujujuj... hemska människa att ha ORK! :tummenupp

Då är det bara att invänta första vevstaksknäcken och se sen vilka svordomar som postas här på sporthoj... :näsblod
 
jojje1963 skrev:
Knäcka en Verdi stake? Får jag värkligen inte hoppas :gnissla

Äsch då, jag skräms bara lite så här frammåt söndagskvällen. En tappad ventil, brusten kolvbult, skuret staklager etc. Det är många Gremlins som bara väntar på att äta upp din nya fina motor! Trots det är det manligt att göra billet av precis allt man kan göra. Tjusiga prylar! :yoparty
 
Jo, jag räknar med att nått kan hända. Det är därför jag bygger två stycken likadana motorer! Bara att smacka i en ny om en rasar :D
Sen ser det ju alltid coolt ut att ha en extra motor stående i depån :banana
 
jojje1963 skrev:
Jo, jag räknar med att nått kan hända. Det är därför jag bygger två stycken likadana motorer! Bara att smacka i en ny om en rasar :D
Sen ser det ju alltid coolt ut att ha en extra motor stående i depån :banana
:pannkyss GRIS :pannkyss
 
Herr #1 Gris om jag får be :tummenupp
Vill du mecka åt mej på Pro Test&tune så hör av dig, jag behöver nån som :7peta på mej. Och som du vet så består mitt team bara av mej... Gratis mat blir det, ta med :tuttar
RASET skrev:
 
Last edited:
Blir det nått fett agregat på bygget nu då

Det tycks växa fram en liten helvetesmaskin där hehe

Nää dax å ta det stora klivet nu å ladda på lite :D :D



Små turbosar gör ingen glad :yoparty
 
jojje1963 skrev:
Herr #1 Gris om jag får be :tummenupp
Vill du mecka åt mej på Pro Test&tune så hör av dig, som du vet så består mitt team bara av mej... Gratis mat blir det, ta med :tuttar
Jag kan hjälpa dig om vi får barnvakt.Men skulle helst köra själv. Måste träna på den nya hojen, :banana :fyllisar
 
Nja, blir en TD04-16T till att börja med. Får jag runt 220hk på hjulet så är jag jävligt nöjd, det är 4ggr mer än original. Finns ju liksom ingen annan som haft mer än 120hk i en sån här motor så jag har ju ingen att ta efter..


andersson turbo skrev:
Blir det nått fett agregat på bygget nu då

Det tycks växa fram en liten helvetesmaskin där hehe

Nää dax å ta det stora klivet nu å ladda på lite :D :D



Små turbosar gör ingen glad :yoparty

Anmäl dej då! Jag behöver ju igentligen ingen meck eftersom jag kör Triumph, men du kan få dra mej tillbaka, ska köra slider och då är det svårt att köra i 30kmh på återlinen :gnissla
RASET skrev:
Jag kan hjälpa dig om vi får barnvakt.Men skulle helst köra själv. Måste träna på den nya hojen, :banana :fyllisar
 
Anmäl dej då! Jag behöver ju igentligen ingen meck eftersom jag kör Triumph, men du kan få dra mej tillbaka, ska köra slider och då är det svårt att köra i 30kmh på återlinen :gnissla[/QUOTE]

Det är priset som är surt 5000kr :(
 
jo, men hade det kostat 1000 så hade 200 team anmält sej...
Det kostar att ligga på topp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top