Raka till styret? 660

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Nån som varit med om att gummipackningarna som håller styret (bild) bara snurrar när man ska lossa dom för att rätta till styret? Hur gjorde ni då?

Störande att styret är lite snett hela tiden :rolleyes:

Upplever framgaffeln som stötig och skakig när de går undan. va kan orsaka detta? Har nya däck (balenserade), bromsen är ok, gaffeln är stäld så ja kommer 3-4cm från nedre änden på gaffeln vid max kompremering, kan för hårt ställd framgaffel orsaka detta? kan snett styre göra att man upplever hojen lite skakig?

Bifogat

• Gummi styret.JPG
    Gummi styret.JPG
    88.4 KB · Visningar: 220
Last edited:
Du skruvar lös överfallen som håller styret, tar bort dom, lyfter av styret. Då ser du två st insexskruvar där...håll emot med en insexnyckle och lossa på under sidan och rätta till så som du vill ha och skruva sen åt och sätt tillbaka allt. Lättare kan det inte bli.

Dainese skrev:
Du skruvar lös överfallen som håller styret, tar bort dom, lyfter av styret. Då ser du två st insexskruvar där...håll emot med en insexnyckle och lossa på under sidan och rätta till så som du vill ha och skruva sen åt och sätt tillbaka allt. Lättare kan det inte bli.

Tackar,,, :Bugar ska fixa till styret i morgon, Fan va härligt o få ett rakt styre igen :D

Hur har du lyckats att kröka ett fatbar styre??
Det är garanterat inte styret som är krökt utan gaffelbenen som har ändrat sig i styrkronan. Det är förmodligen därför den oxå vibrerar! Lossa alla skruv som håller gaffelbenen justera upp allt så det blir rakt. Du kan ju oxå har krökt skruven som styrfästet sitter i. (Har hänt ett antal ggr när man har råkat dundrat i)

Lycka till //Petter

Pidde skrev:
Hur har du lyckats att kröka ett fatbar styre??
Det är garanterat inte styret som är krökt utan gaffelbenen som har ändrat sig i styrkronan. Det är förmodligen därför den oxå vibrerar! Lossa alla skruv som håller gaffelbenen justera upp allt så det blir rakt. Du kan ju oxå har krökt skruven som styrfästet sitter i. (Har hänt ett antal ggr när man har råkat dundrat i)

Lycka till //Petter

Nej styret är inte böjt, bara att de har ändrat läge i de muttrarna som ja visar på bilden,
Inte så lätt att böja dom styrena men har hänt mig förr i crossen, en tävling såg ja en kille slå av ett Protaper styre "de oböjbara styret"

Bra ide, ska släppa på Gaffel fäste skruvarna med.
Tackar :Bugar

gaffelbenen har Ej ändrat sig i styrkronan garanterat. Styret blev lite snett när jag gjorde marksyningen men jag ordnade styret då men tydligen satt jag inte det rakt.

Jag måste vara vindögd eller är det du kanske :va :D

Mr R skrev:
gaffelbenen har Ej ändrat sig i styrkronan garanterat. Styret blev lite snett när jag gjorde marksyningen men jag ordnade styret då men tydligen satt jag inte det rakt.

Jag måste vara vindögd eller är det du kanske :va :D

Hehe ingen fara,,, e ju till för att kunna rätta till styret då o då (Sitter rätt rakt, men vill att allt ska va perfekt :tummenupp ),, el så kanske jag e så jäkla stark i höger armen :D Blev bara lite orolig när ja skulle rätta till de o skruvarna bara snurrade :3freak men de va ju insext på ovan sidan,,, Hej hopp :tomten

Last edited:
Ronnie skrev:
Hehe ingen fara,,, e ju till för att kunna rätta till styret då o då (Sitter rätt rakt, men vill att allt ska va perfekt :tummenupp ),, el så kanske jag e så jäkla stark i höger armen :D Blev bara lite orolig när ja skulle rätta till de o skruvarna bara snurrade :3freak men de va ju insext på ovan sidan,,, Hej hopp :tomten

Hade samma problem också innan jag kom på hur man skulle göra, man lär sig motarden efter ett tag...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!