Här kommer en fortsättning/uppföljare på tråden Radiostört flygplan för 399kr.
Där dök det upp länkar till sidor där man snorbilligt kunde tjöpa radiostörda helikoptrar, nämligen hos www.hobbyjapan2000.com.
Kan varmt rekommendera dem..
Jag har alltid velat ha en, och nu var det så vettigt pris att jag slog till. Efter lite tillbehörs-handlande landade summan på 2500 SEK, inklusive frakt och svensk moms. Den fastnade nämligen i tullen..
Idag hämtade jag ut paketet, och här kommer uppackningen..
DVD-skivan bredvid paketen är för att se hur stora prylarna är..
Grönt paket? Ser ut som en födelsedagspresent! Wii!
Här ser man att de fyller i att det är "RC Heli", men ingenting mer..
Paketet utan omslagspapper...
Nu börjar det bli riktigt spännande. Väl inslaget..
Ut med bubbelplasten..
...och upp med Helikoptern, som jag har döpt till Tjet.
Där dök det upp länkar till sidor där man snorbilligt kunde tjöpa radiostörda helikoptrar, nämligen hos www.hobbyjapan2000.com.
Kan varmt rekommendera dem..
Jag har alltid velat ha en, och nu var det så vettigt pris att jag slog till. Efter lite tillbehörs-handlande landade summan på 2500 SEK, inklusive frakt och svensk moms. Den fastnade nämligen i tullen..
Paketet har fastnat i Tullen i Stockholm.![]()
Jag har inte fått någon information om det, så om ni ska beställa, ska ni gå till väga enligt följande:
1. När ni lagt ordern, skicka ett mail till support@hobbyjapan2000.com och fråga efter kollinummer. "I want to track my order, bla bla." Ange ditt ordernummer.
2. Sök efter ordern på posten. Den kommer ganska kvickt till Sverige.
för Hobbyjapan2000.com !
![]()
3. När den kommit till Sverige och det står
då ska ni ringa till Tullen.4 jul kl 08:58
Stockholm EMS, Försändelsen finns nu hos svenska tullen för fastställande av eventuell tullavgift.
Mats eller Karin på 08 - 781 76 97. De jobbar med att fastställa tullavgiften. (Momsen, alltså)
Hobbyjapan2000 uppger inte något värde på produkten, därav fastnar paketet. Du uppger sonika vad du betalat för produkten inklusive frakt (om du vill vara ärlig..), och säger att paketet skickades med express av just anledningen att det skulle gå fort.![]()
Edit: Däremot anges det vad som finns i paketet - dvs., det står att det är dela till en radiostyrd helikopter. Så, det kan vara bra att ha en anledning till att priset inte är speciellt högt.. *host, host*
Dit har jag kommit nu. De ska skicka vidare paketet.. jag har det i morgon, sa de.
Idag hämtade jag ut paketet, och här kommer uppackningen..

DVD-skivan bredvid paketen är för att se hur stora prylarna är..
Grönt paket? Ser ut som en födelsedagspresent! Wii!

Här ser man att de fyller i att det är "RC Heli", men ingenting mer..

Paketet utan omslagspapper...

Nu börjar det bli riktigt spännande. Väl inslaget..

Ut med bubbelplasten..

...och upp med Helikoptern, som jag har döpt till Tjet.

Last edited: