Radiostört flygplan för 399kr

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Beställde förra veckan ett litet rc-plan från dino.se för 399kr som hämtades på Posten igår.
Planet är tillverkat i frigolit och navigeringen är så enkelt konstruerat som det går. Två små motorer sköter både höjd och svängning. Batteriet i flygplanet pluggar man bara in i radion så är den ready to flyga efter 5 minuter ungefär. :yoparty
Man håller fullgas och kastar iväg så flyger det, men jag och polaren tänkte att det skulle vara ballt att starta från marken. Så vi böjde till lite najtråd som fick aggera landningsställ och klippte ur locket från en lingonburk som fick bli hjul och silvertejpade fast det undertill.

Sen bar det ut på flygplatsen (gatan). Motorerna varmkördes ( :rolleyes: ) och planet placerades ut i gatans riktning. Full på framåtspaken, planet börjar rulla fram så sakterliga, får upp mer och mer fart, bakdelen släpper från marken, och sen... planet lyfter sakta men säkert från marken, vilken vacker syn! :Bugar
Rekommenderar starkt ett sådan här plan, går att ha riktigt skojigt med! Och 399kr är inte så många pengar för ett radiostyrt flygbart plan heller. :tungan

Blev en liten film också!

Nästa projekt är att lära sig landa. :D

Bifogat

• bluestar 006 (Medium).jpg
    bluestar 006 (Medium).jpg
    48.2 KB · Visningar: 343
  • bluestar 007 (Medium).jpg
    bluestar 007 (Medium).jpg
    44.4 KB · Visningar: 251
Tjet skrev:
Beställde förra veckan ett litet rc-plan från dino.se för 399kr som hämtades på Posten igår.
Planet är tillverkat i frigolit och navigeringen är så enkelt konstruerat som det går. Två små motorer sköter både höjd och svängning. Batteriet i flygplanet pluggar man bara in i radion så är den ready to flyga efter 5 minuter ungefär. :yoparty
Man håller fullgas och kastar iväg så flyger det, men jag och polaren tänkte att det skulle vara ballt att starta från marken. Så vi böjde till lite najtråd som fick aggera landningsställ och klippte ur locket från en lingonburk som fick bli hjul och silvertejpade fast det undertill.

Sen bar det ut på flygplatsen (gatan). Motorerna varmkördes ( :rolleyes: ) och planet placerades ut i gatans riktning. Full på framåtspaken, planet börjar rulla fram så sakterliga, får upp mer och mer fart, bakdelen släpper från marken, och sen... planet lyfter sakta men säkert från marken, vilken vacker syn! :Bugar
Rekommenderar starkt ett sådan här plan, går att ha riktigt skojigt med! Och 399kr är inte så många pengar för ett radiostyrt flygbart plan heller. :tungan

Nästa projekt är att lära sig landa. :D
Men hallå, du måste ju visa dina guns som du har till planet!
Iaf, dom här bössorna använder tjEt när han vill skjuta på sina grannar.

EDIT: Tjet - stridspiloten

Bifogat

• machine_gun.jpg
    machine_gun.jpg
    11.8 KB · Visningar: 156
  • m156m200.jpg
    m156m200.jpg
    30.5 KB · Visningar: 138
Last edited:
KalleNorton skrev:
Men hallå, du måste ju visa dina guns som du har till planet!
Iaf, dom här bössorna använder tjEt när han vill skjuta på sina grannar.

Skit också, glömde dem! :(

Grymt som fan, verkar vara sanslöst kul :tummenupp

Vart kan man köpa en sådan?

H4 skrev:
Grymt som fan, verkar vara sanslöst kul :tummenupp

Vart kan man köpa en sådan?

Står i första meningen. :tungan Men här har du en direkctlänk, http://www.dino.se/product.php?pid=510
Och att det är nästan oförstörbart stämmer bra hittills. Kraschat in i träd och i asfalt utan att det hänt något mer än att en propeller gick av en gång, fast man fick med två extra som tur var.

Tjet skrev:
Skit också, glömde dem! :(

Jag har radioSTÖRDA plan i alla storlekar och former, och visst är dom kul, men dom bästa planen är dom man kan flyga hemmavid, små tåliga elektriska saker som inte stör grannarna.

Det tar mig en timme att packa bilen och åka till fältet, och lika lång tid tillbaka + tiden det tar att torka ricinolja av planen, jag har helt enkelt inte tid längre.
Jag kommer att enbart flyga elektriska "Parkflyers" i fortsättningen, på gångavstånd hemifrån, utom någon enstaka helg eller så.

Jag ska inte tala om för dig att ditt plan inte är ett "riktigt" modellflyg, för du har säkert minst lika kul för dina 399:- som dom har dom som har köpt plan för 3000:- och ständigt är rädda för att crasha....

www.mft.nu har massor av kul små elektriska plan när du vill byta upp dig
(jag har köpt ett av mina plan där) och är skitduktiga på det dom gör.
Dessutom har dom kul filmer att kolla på, för att se vad man KAN göra med ett lite mer avancerat plan när man känner att man vill gå vidare.

EDIT: MFT säljer även lättviktshjul som säkert passar ditt plan, det är inget fel att bygga själv, men planet flyger säkert bättre med lättare hjul!

Last edited:
GuW skrev:
Jag har radioSTÖRDA plan i alla storlekar och former, och visst är dom kul, men dom bästa planen är dom man kan flyga hemmavid, små tåliga elektriska saker som inte stör grannarna.

Det tar mig en timme att packa bilen och åka till fältet, och lika lång tid tillbaka + tiden det tar att torka ricinolja av planen, jag har helt enkelt inte tid längre.
Jag kommer att enbart flyga elektriska "Parkflyers" i fortsättningen, på gångavstånd hemifrån, utom någon enstaka helg eller så.

Jag ska inte tala om för dig att ditt plan inte är ett "riktigt" modellflyg, för du har säkert minst lika kul för dina 399:- som dom har dom som har köpt plan för 3000:- och ständigt är rädda för att crasha....

www.mft.nu har massor av kul små elektriska plan när du vill byta upp dig
(jag har köpt ett av mina plan där) och är skitduktiga på det dom gör.
Dessutom har dom kul filmer att kolla på, för att se vad man KAN göra med ett lite mer avancerat plan när man känner att man vill gå vidare.

EDIT: MFT säljer även lättviktshjul som säkert passar ditt plan, det är inget fel att bygga själv, men planet flyger säkert bättre med lättare hjul!

Håhå, en expert här ja! Kanon! :tummenupp
Låter på dig som att metanol(?)-driva inte är något att satsa på om man bara vill gå ut och köra en sväng då och då?
MFT verkade vara en grym sida! Fastnade speciellt för ett "plan", The Wing, vad tror du om detta? Verkar tokfränt. Vad behöver man för kontroll för att kunna manövrera den? :)

edit: En sådan passar bra kanske? http://www.mft.nu/gws/dreams2.htm

Last edited:
Hetaste tipset för kvalitativ OCH billigt modellflygning är www.hobbyjapan2000.com

Finns tex eldriven 6-kanalers Heli med alla tillbehör PLUS Trådlös kamers och Hi-cap-batteri för 1700 kr. DET är billigt.

sismo skrev:
Hetaste tipset för kvalitativ OCH billigt modellflygning är www.hobbyjapan2000.com

Finns tex eldriven 6-kanalers Heli med alla tillbehör PLUS Trådlös kamers och Hi-cap-batteri för 1700 kr. DET är billigt.
Oj! Där blev man ruskigt sugen!
Vad är det för frakttider?

Har du själv handlat därifrån?

sismo skrev:

Men det är plus frakt. Totalt 2150:- (om dollarn som idag står i 7,80)...
Men då var det ju vassa prylar..

Tjet skrev:
Beställde förra veckan ett litet rc-plan från dino.se för 399kr som hämtades på Posten igår...

Tack! Nu fick ju jag också lov att beställa ett... :hihi

Edit: Fan vilka sjuka..öh, svävare?.. i buzzlänken! :yoparty Vill ha :tungan

Last edited:
sismo skrev:
Jag är också ruskigt sugen :D

Har ej köpt därifrån, men att säga att det rycker lite i köptarmen, vore en brutal underdrift.

Jag är mer inne på denna.. http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=DRAFL22E

Köptarmen vrålar och dånar. Speciellt nu eftersom hojen väntar på att bli lagad..
Jag försöker övertala mig själv om att det är skitsmart att handla en sån - kameran kan sättas på hojen ju!

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back