RadicalRiders MoppeEndurance 2009

ja jävlar, det kommer bli fint detta K. Bara vi inte tappar andra vitala delar. Kan inte komma på mer som vi kan tappa.

Dum fråga nu men.. :näsblod

"3.4.4 Fungerande uppsamlingskärl skall finnas för olja och bränsle."

För olja? Ett kar under motorn? Eller dom menar från en ev. vevhusvent?

håller på o filar o trimmar
skitet blir ju bara slöare o slöare snart går den fan ta mej baklänges

Moppe meck

Så,

Nu är "Phase two" mopeden lättad och extra laddningen med slicks och mönstrat har dykt upp lagom till racet.:)

MVH

Carlsson

Bifogat

• Moppe racer 090806 001.jpg
    Moppe racer 090806 001.jpg
    234.6 KB · Visningar: 74
Resultat Sprinrace (10varv):
1. Team Golden Boy Racing
2. Team Sydstollarna
3. Team Panzarpung
4. Team Golden Boy Racing Phase two
5. DiaperBoyz
6. Hålservice - Kom ej till start

Resultat 4 tim endurance:
1. Team Panzarpung - 180varv - 22,05 mil - Medelhastighet 55,125km/h
2. Team Sydstollarna - 178varv
3. Team Golden Boy Racing - 175varv
4. Team Golden Boy Racing Phase two - 168varv
5. DiaperBoyz - 145varv
6. Hålservice - Kom ej till start

Totalresultat:
1. Team Panzarpung - 38 poäng
2. Team Sydstollarna - 38 poäng
3. Team Golden Boy Racing - 38 poäng
4. Team Golden Boy Racing Phase two - 30 poäng
5. DiaperBoyz - 26 poäng
6. Hålservice - 0 poäng

Om lag kommer på samma poäng så är det placeingen i endurancet som räknas.

Där lämnades en protest på varvräkningen i endurancet men eftersom två oberoende ränkare inte har samma varv men samma placeringsordning så godtogs detta av majoriteten av teamen. För att slippa detta i framtida rejs så ska även transpondrar hyras om möjligt.

Jag vill tacka alla teamen och även alla andra som ställde upp med räkning och flaggning. Utan er hade denna dagen inte varit möjlig :tummenupp

Vi ska försöka att ordna ett till endurance iår och även 2 st nästa år så skaffa nu er en rejsermoppe och var med i budget racing :D:yoparty:banana:tungan:krama:tummenupp

Last edited:
ska reparera vårt skrot omgående så vi iallafall kommer till start nästa gång
det såg jävligt roligt ut i alla fall

Tack för en fin svettig dag! :tummenupp Om det blir aktuellt med ett race till nästa år, så kommer vi i diaperboyz att va med i toppen och kämpa! :D Fast vi gjorde ändå ett tappert försök idag och kom inte sist i alla fall....:rolleyes:

Nya regler???
Jag har kollat tilläggsreglemetet och där står inget om att det skulle vara den som tar hem endurancet som vinner om poängen blir densamma.

Ge dig istället och säg att de 3 teamen som fick 38poäng var hamnat på delad 1st plats.

Ingen hade hört denna regeln förrän du insåg att du kunde vinna om det blev detta tillägg.

Girigburk!

Tackar alla för övrigt för en skitkul dag.

Ja, tack för idag! Fast vi kom sist hade i alla fall jag jäävligt skoj! :D

Ja, gröön och dom två gamlona i vårt lag är garanterat med nästa gång det vankas race! Fast då med en riiiktig dräpare, haha :näsblod

/ Fredrik

Där lämnades en protest på varvräkningen i endurancet men eftersom två oberoende ränkare inte har samma varv men samma placeringsordning så godtogs detta av majoriteten av teamen. [/B]

Jag hörde inga team som "Godtod" det!!!!
Sen är det ju kanske lite Jäv när man sitter som
"tävlingsledare" dessutom "blev" 1:a efter ett tillägg som
inte stod skrivet innan racen!!!
Frågar inte ens med dem det berörde angående protesten!!!
I övrigt vill jag tacka alla team och alla som
ställde upp som flaggvakter och varvräknare
för en kanondag!!!

Jag vill tacka alla deltagare för idag, jag hade skit kul idag fast nu har man lite ont i axlen.
Speciellt tack till er frivilliga som ställde upp och hjälpte till så att det möjligt.

Edit: Men ge upp nu, om det är så viktigt så sätt alla lag som etta eller stryck vårat team helt då.
Vi skall fan vara tacksamma att det var någon som tog tag i det och fixade så vi fick köra överhuvudtaget.
Vi hade ingen tävlingsledare, inga transpondrar, inga riktigt funkisar (vissa ställde upp helt utan någon anknytning till tävling :Bugar), folk hade inte brandsläckare, inga miljömattor, på tok för hög fart i depån etc.
Så skall vi börja med regler så kan vi någon fan stryka allt och skita i det helt i fortsättningen.

Over and ut

Last edited:
Nya regler???
Jag har kollat tilläggsreglemetet och där står inget om att det skulle vara den som tar hem endurancet som vinner om poängen blir densamma.
Helt rätt. Detta har missats att läggas in. Så har vi gjort på tidigare rejs. Innan rejset var slut så frågade någon deltagare vad som hände (vet ej vem, men det kan ha varit du) vad som hände vi samma poäng och då sa jag hur det låg till.

För mig kan det kvitta men felräknade varv eller ej så kom TEAM PANZARPUNG först över linjen i endurancet ;) och det är ju det viktiaste rejset ..... hehehhehe

Grymt ball dag oavsett om vi blir ensamma vinnare eller delar första platsen med fler.......
Helt otroligt att alla motorer höll hela racet.
Ser fram emot ett höstrace och då med nyservad moppe....
Såg att vårt avgas spruckit så det lär väl åtminstånde bli ett nytt sådant.

Vem vann!!!!!!!!

Team Panzarpung!!!

Last edited:
Team Panzarpung avsäger sig vinsten eftersom vi var där för att ha skoj.
Men INGEN kan säga något annat än att vi vann endurancebiten:arsele:tummenupp:yoparty:banana

Totalresultat:
1. Team Sydstollarna - 38 poäng
2. Team Golden Boy Racing - 38 poäng
3. Team Panzarpung - 38 poäng
4. Team Golden Boy Racing Phase two - 30 poäng
5. DiaperBoyz - 26 poäng
6. Hålservice - 0 poäng

Vem vann!!!!!!!!

NI:tummenupp, eftersom Team Panzarpung avsäger sig vinsten för vi tycker att det inte är så mycket att jaga upp sig för när det är på skoj.:yoparty

Last edited:
Jaja Nu är vi alla glada o trötta precis som det ska vara. Och visst är det hela på skoj, för att vi ska ha roligt...visst visst, men hur många får inte fan i sig och får tävlingslusten.....DET HANDLAR OM ATT VINNA!!! Hahaha eller??? Trevlig helg på er alla och på återseende nästa race. .......Då jävlar...:D

Jaja Nu är vi alla glada o trötta precis som det ska vara. Och visst är det hela på skoj, för att vi ska ha roligt...visst visst, men hur många får inte fan i sig och får tävlingslusten.....DET HANDLAR OM ATT VINNA!!! Hahaha eller??? Trevlig helg på er alla och på återseende nästa race. .......Då jävlar...:D

Jepp du är snabbare än mig ...... på en snabbare moppe ....:tummenupp:tummenupp:tummenupp:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT