Hojen (R1 -98) gick precis som vanligt till macken, men direkt vid uppstart misständer den massa och har ingen tomgång. Drog upp toomgången rejält och fick den att ligga på 3k rpm och tuffar sedan hemåt. Den låter precis som en parallelltvin (lite coolt faktist) och har självklart knappt nån effekt på låga varv. Drar jag på ordentligt verkar den dock hoppa igång på alla burkar.
Så vad kan ha hänt?
Hojen var halvvarm vid tankningen och eftersom det skedde direkt vid uppstart kopplar jag det inte till det nypåfyllda bränslet.
Känns som att den bara går på 2 cylindrar och då verkar en tändspole troligt, eller? Det kom som sagt väldigt plötsligt och den verkar gå bra på höga varv, kan det också tyda på en spole?
Så vad kan ha hänt?
Hojen var halvvarm vid tankningen och eftersom det skedde direkt vid uppstart kopplar jag det inte till det nypåfyllda bränslet.
Känns som att den bara går på 2 cylindrar och då verkar en tändspole troligt, eller? Det kom som sagt väldigt plötsligt och den verkar gå bra på höga varv, kan det också tyda på en spole?