Racingworld & Trackworld bandagar 2011

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Vi vill inte bli att att våra körningar ska blandas ihop med rr-träning.

/Henric

Jag tycker personligen att det är ganska tråkigt att inte kunna köra med racekåpor - det är ju hur hojen är försäkrad som är det viktiga !

Samtliga försäkringsbolag borde vid det här laget kunna dessutom skilja på rr-träning samt komersiella bandagar. De borde rimligen även kunna känna igen de större och sedan länge etablerade arrangörerna...

De flesta bandagsarrangörerna samt även SMC, som bedriver ren trafikutbildning tillåter såväl krachkåpor som slicks (vilket dessutom gör det billigare för försäkringsbolagen vid en eventuell vurpa)

Vi har, då jag åkt för andra arrangörer aldrig haft några problem med försäkringsbolagen, utan haft en öppen dialog såväl före som efter bandagarna.

Extra märkligt känns det, då utgångsläget ändå är att vagnskadan normalt inte gäller hos de flesta bolagen... :rolleyes:

/Micke
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Vi har, då jag åkt för andra arrangörer aldrig haft några problem med försäkringsbolagen, utan haft en öppen dialog såväl före som efter bandagarna.

/Micke

Hur har diskussionerna gått?

Vilka potentiella problem har lösts och hur?

Vad har de olika bolagens ståndpunkter varit i dialogerna?

Stefan
 

Plåten

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2010
Ort
Tanumshede
Hoj
2001, Honda 929 Fireblade
tack för en grym dag!

Glädje urladdningen man fick i dom 2 sista passen var enorm efter en förmiddag med våt bana. tack för ett bra arrangemang
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
Hur har diskussionerna gått?

Vilka potentiella problem har lösts och hur?

Vad har de olika bolagens ståndpunkter varit i dialogerna?

Stefan

Det är nog egentligen en sak mellan respektive arrangör och bolagen.

Det har dock aldrig, mig veterligt, varit några problem vad det gäller ersättningar, ur perspektivet huruvida det skulle vara en RR träning eller inte. I vissa förekommande fall har bolagen hört av sig med frågor, vilket också arrangören har svarat på.

En annan specifik fråga som var aktuell för några år sedan var ju trafikförsäkringens giltighet eller inte...

/M
 

Stossan

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Norr om GBG
Hoj
Vi kör Z750 -09, Husaberg 550 FE -07, KTM 640 SM -03 och XR600 -93, samt i ett hörn står en Suzuki GP 125 -82 och sover...
Måste erkänna att tveksamheten till hur dagen skulle bli, med tanke på noll erfarenhet av att köra bana i regn, var jäkligt stor... men det gick ju alldeles utmärkt! Precis som M_LILJA skriver, så lärde man sig massor under gårdagen tack vare regnet.

@Cmiller: finfina bilder och gött att höra att du e ok, om än mörbultad. Take care & hälsa tjejen så gott =)

Stort tack till Stefan, Henric, alla instruktörer och alla andra man "tjötade gött med" för ytterligare en rolig bandag på Kinnekulle. Nu blir det till att längta till nästa års körningar =)

Mvh KTM 640 SM & Z 750 i lugn grupp
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Är det någon saknar bilder eller bara hittar nån enstaka på sig e de bara o fråga. Jag har ett par 100 bilder till som kanske duger.
 

Robsa

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2010
Ort
Skövde
Hoj
ER-6n 08
Hey har du några fler pics på en grön Er6a?

Vill även passa på att tacka för en grym dag!
Vart riktigt go stämning där ute på de sista torra passen!
Trots missöden.
 

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07 KTM Superduke
Skoj i Söndags trots regn.

Kul å se Rossi bränna runt,:yoparty, tror tillåmed chefen själv fick sträcka på sig rejält för att hänga på. Eller?

Kul att det går m:dödt jul.
Ha d.
 

Birkman

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr 750, Streetfighter -05
Tja!

Måste bara säga att det var förbannat roligt i söndags! Småbittert att man gick av banan det allra första passet man körde på bana, någonsin. Men det var bara att bita ihop och köra vidare! Grymt kul när banan torkade upp mot slutet!

Gött att höra att det gick fint med dig cmiller! Du råkar inte ha några bilder på mig (en blå gsxr 750 ombyggd till streetfighter)?

Vi lär ses nästa år igen!

/Hellman, blå streetfighter gixxer i lugn grupp.
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Tja!

Måste bara säga att det var förbannat roligt i söndags! Småbittert att man gick av banan det allra första passet man körde på bana, någonsin. Men det var bara att bita ihop och köra vidare! Grymt kul när banan torkade upp mot slutet!

Gött att höra att det gick fint med dig cmiller! Du råkar inte ha några bilder på mig (en blå gsxr 750 ombyggd till streetfighter)?

Vi lär ses nästa år igen!

/Hellman, blå streetfighter gixxer i lugn grupp.

Hittade bara en bild när du sitter i kö o väntar på o få åka. Men la upp den i alla fall.... Har inte jätte mycket bilder från lugna gruppen.
 

Jaxon

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nygård
Hoj
Suzuki GSXR 750
Verkar inte som om det var så många som fotade, kanske beror det på vädret. Dock såg jag en hel del kameror på hojarna. Vore riktigt kul om det kom några rörliga bilder :)
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Glädje urladdningen man fick i dom 2 sista passen var enorm efter en förmiddag med våt bana. tack för ett bra arrangemang

Joo, urladdning kan man lugnt säga....
Tack själva!

Stort tack till Stefan, Henric, alla instruktörer och alla andra man "tjötade gött med" för ytterligare en rolig bandag på Kinnekulle. Nu blir det till att längta till nästa års körningar =)

Mvh KTM 640 SM & Z 750 i lugn grupp

Tack själv, vi längtar redan...
Jag hoppas hinna med att besöka någon bandag till i år :)
/Stefan
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Verkar inte som om det var så många som fotade, kanske beror det på vädret. Dock såg jag en hel del kameror på hojarna. Vore riktigt kul om det kom några rörliga bilder :)

Har ett långsamt förmiddagspass från snabb grupp i kameran, ska försöka få upp det på tuben.

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top