Racingworld & Trackworld bandagar 2011

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Nu kan vi presentera 2011 års körningar på Kinnekulle Ring.

Vi kör följande datum:
Söndag 22 maj (Racingworld)
Söndag 12 juni (Racingworld)
Söndag 14 augusti (Trackworld)

Alla dagar är heldagar 9-16.30, kostnaden är 900:- per dag. Vi satsar på att alla ska få "svängrum" utan trängsel på banan, varje grupp innehåller därför maximalt ca 20 förare.

Läs mer om hur du anmäler dig till våra körningar på www.racingworld.se och www.trackworld.se

OBS! Hojen skall vara försäkrad/påställd och i gatskick. Detaljer finns på hemsidan.

Hälsningar
Stefan & Henric
Racingworld / Trackworld

Bokat min första bandag i lugn grupp med mitt färska mc-kort. Drar med mig brorsan också. :hjälm 22 maj!

Har anmält mig till den 22/5. :) Ska bli kul att komma till kinnekulle igen

Klarar sig en R1 med akropovic helsystem 92db tro Stefan?

Antar ni mäter vid förbifart, men om man skulle mäta stillastående. Rekommenderad vinkel och avstånd att mäta från hojjen, för att mactha era krav?
Mätte upp det till ca 92-94db 30cm ovanför förarsätet vid 3-5,5krpm (stillastående), borde väl vara lägre vid förbifart. Ok att köra?

Jag e som en snigel, låter knappt någonting :)
Jäkla sugen o testa lugn grupp den 22e.

Last edited:
Klarar sig en R1 med akropovic helsystem 92db tro Stefan?

Antar ni mäter vid förbifart, men om man skulle mäta stillastående. Rekommenderad vinkel och avstånd att mäta från hojjen, för att mactha era krav?
Mätte upp det till ca 92-94db 30cm ovanför förarsätet vid 3-5,5krpm (stillastående), borde väl vara lägre vid förbifart. Ok att köra?

Jag e som en snigel, låter knappt någonting :)
Jäkla sugen o testa lugn grupp den 22e.

Den borde klara 92 dB, Akra brukar vara relativt tysta och fina. Hade själv en gsxr 750 med helakra, och det funkade bra.

Att simulera mätsituationen vid banan är snudd på omöjligt med normala resurser. Men visst är det betydligt lägre vid förbifart jämfört med hur du har mätt. Sen kanske du varvar mer 5,5 krpm när du är ute och kör....

Om man låter för mycket får man tillsägelse och en möjlighet att rätta till problemet. Om du rättar till problemet med dB-killer eller genom att inte gasa så hårt på start&mål-rakan spelar ingen roll.

Välkommen med din anmälan :-)

/Stefan

Är det någon som skall åka från stockholmstrakten med släp ?

Vet inte hur det är på söndag, men det brukar vara släp från Sthlm.

/Stefan

Last edited:
Söndag...

Körningen på söndag 22/5:

Lugn grupp: FULLBOKAT
Medelgrupp: FULLBOKAT
Medelsnabb grupp: FULLBOKAT
Snabb grupp: 4 lediga platser

De 4 lediga platserna i snabb grupp säljs i depån söndag morgon. Kan ej förbokas!

Mvh
Stefan M

Läste i utskicket om att man ev kunde tjacka nytt bakdäck på plats, vilka märken och modeller? Pilot power? Sportsmart?

Körningen på söndag 22/5:

Lugn grupp: FULLBOKAT
Medelgrupp: FULLBOKAT
Medelsnabb grupp: FULLBOKAT
Snabb grupp: 4 lediga platser

De 4 lediga platserna i snabb grupp säljs i depån söndag morgon. Kan ej förbokas!

Mvh
Stefan M

Så vadå??
Är sugen på att köra, men vill ju inte åka från Stockholm på ren chans o inte få plats......!?

Så vadå??
Är sugen på att köra, men vill ju inte åka från Stockholm på ren chans o inte få plats......!?

Kanske därför många bokar i förväg eller... Synd och missa bästa bankörningsbanan på fastlandet. Mvh. Kjell instruktör på Söndag.

Hojen står på flaket och allt är packat och klart!!! :tummenupp

Fy fan vad jag är laddad! Lite överladdad faktiskt, höll på att tappa hojen när jag skulle ha upp den på pickupen, gäääsade till lite väl häftigt så rampen flög iväg och där stod man med bakhjulet nere och framhjulet på flaket, sån jävla tur att jag inte tappade den. Hhahah

För att inte lära sig av sina misstag gjorde jag detta en gång till innan jag fattade att jag gasade iväg rampen. :huvet :D :huvet :D

Enligt yr.no skall regnet komma vid 18-tiden. Hoppas verkligen på några timmar med torr bana! :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...