Dr.Bike
Guest
Hej alla!
Jag fick ett skoj projekt att titta på/försöka klara ut, och det är lite bråttom med. Såklart.
Det är det alltid.
Saken är den att detta är till en 250. Old school, och för classic racing.
Dock är det ju inte förbjudet att trimma!

SÅ vad gör man, när man har en i övrigt bra motor, men när insuget vinkalr ut sig ca 45 grader i en snäv vinkel...på äkta anti-effekt-mane´r?
Jo! Man rätar ut det. Och man vinklar upp det.
Man går från ett grottköpingsinsug, till ett modernt sporthojsinsug. (den ska ju gubevars gå runt 10k rpm, så varför inte kopiera en modern 1000 cc radfyra?
Kammen verkar vara tillräckligt 7-11 så det ska kunna bli bra.
Avgaskanalerna var oxå astmatiska, och nu står ventilsäten och ventiler på tur att få sig en släng av sleven.
Förbränningsrummet hade lite trångt runt insugarna, och där har jag öppnat upp lite runt dem, då de annars har en stor "blind sektor" och det vill vi ju inte ha på denna motor.
Jag fick ett skoj projekt att titta på/försöka klara ut, och det är lite bråttom med. Såklart.
Det är det alltid.
Saken är den att detta är till en 250. Old school, och för classic racing.
Dock är det ju inte förbjudet att trimma!
SÅ vad gör man, när man har en i övrigt bra motor, men när insuget vinkalr ut sig ca 45 grader i en snäv vinkel...på äkta anti-effekt-mane´r?
Jo! Man rätar ut det. Och man vinklar upp det.
Man går från ett grottköpingsinsug, till ett modernt sporthojsinsug. (den ska ju gubevars gå runt 10k rpm, så varför inte kopiera en modern 1000 cc radfyra?
Kammen verkar vara tillräckligt 7-11 så det ska kunna bli bra.
Avgaskanalerna var oxå astmatiska, och nu står ventilsäten och ventiler på tur att få sig en släng av sleven.
Förbränningsrummet hade lite trångt runt insugarna, och där har jag öppnat upp lite runt dem, då de annars har en stor "blind sektor" och det vill vi ju inte ha på denna motor.




