Racingforumprofiler vi minns

Jag kör inte som en kratta. Jag har bara högljudda diskussioner med gravitationen och centrifugalkrafterna om huruvida de har en aning om vad de håller på med. Om de inte fanns skulle jag köra fortare än alla. ALLA SÄGER JAG!

Här kan vi påminna varandra om forna tiders forumprofiler här i racingavdelningen.

Jag har glömt hans nick men det spekulerades hejvilt runt vem han egentligen var, namn som Kent Andersson och Håkan Olsson florerade bland ryktena. Han sågade i alla fall svensk roadracing jäms med fotknölarna på ett synnerligen underhållande sätt. Att framtiden bestod i feta 35-åringar på tusenkubiks dieslar, att tvåtakt är den enda sanna läran osv.

Nån som har några andra?

tror inte det var håkan men kan fråga honom när han kommer och hällsar på i gbg nästa gång... tror dock inte att han är mannen bakom detta nick... göken vet jag inte...

Kennet aka. Snabbe_jag lever iallafall fortfarande. Han har dock nytt hus och ny kvinna så det är väl lite att stå i antar jag ;)

2795835 Jag får kontra med den Freppa version 1.0, den första versionen av Freppa bestod av fyndiga påhopp och total avsaknad av självinsikt, Freppa smädade alla, att det senare visade sig att även han körde som en kratta saknar betydelse.

Kungen av inlägg var dock Jalle :yoparty
Det där Jalleinlägget är stor konst. :rofl

Ett litet förtydligande verkar behövas.
Jag blev bannad från Racingavdelningen efter mina 2 första inlägg då jag tyckte att Oscar behövde skaffa sig ett liv istället för att skriva önskelistor.

Kul att man är ihågkommen även inom denna lite nördigare del av forumet. :tummenupp

/VG

Åh, där är du ju, en av mina f d favoriter. Varför tackade du nej till utmaningen? Oavsett utfallet så hade det blivit en klassiker, en sådan grej man skulle berätta om för sina barn. Det var ett unikt tillfälle, Nr 18 hade banan och Oscar hade 250 racern och beefen var i full gång, det hade skrivits spaltkilometer på SH och alla var i gasen. Ett sånt tillfället kommer säkert aldrig att dyka upp igen. Fan dig för att du fegade ur i sista stund, men jag antar att det helt enkelt var för bra för att vara sant. Jag hoppas att du förstår att även efter att du förlorat mot Oscar (för det hade du gjort) skulle du blivit förklarad som hjälte av mig och många med mig för att du vågade motta en sådan utmaning.

Fan dig för att du fegade ur i sista stund, men jag antar att det helt enkelt var för bra för att vara sant. Jag hoppas att du förstår att även efter att du förlorat mot Oscar (för det hade du gjort) skulle du blivit förklarad som hjälte av mig och många med mig för att du vågade motta en sådan utmaning.
Fast det var ju just det med att våga anta utmaningen. :)

Man ska var lite sjysst också. Mike var stor i käften, men var inte feg med att erkänna att det var mycket svårare att köra RR än vad han hade trott. Den ödmjukheten är det inte alla som har haft här på forumet.

Tex finns det ju en förmåga här som under ett par års tid kommenterade alla tekniska problem med "Varför fixar man inte sånt INNAN tävling".... och sen höll han på att missa sin licenskörning pga att han inte hade tankat hojen.

Det är lätt att göra sig lustig över Mikes uppgång och fall, men han var ärligare än de flesta. Se bara till hur många som börjar köra RR och hävdar att de aldrig har kört bana förr. De flesta blåljuger...

Nja, killen var ju onekligen ett unikum, men ärlig? Hanns träningtider (bortom officiell tidtagning låg åtskilliga sekunder under det någon sett, faktiskt finns en kille med samma syn i R600 även i år, gissa vem?) Det snackades stora bussar, nya hojar, special kit hitochdit, IOM och inte minst Dakar. Hojen han åkte på kostade nog inte mycket mer än pappret han skrev ner önskelistan på. Men helt klart var man något man minns, och får ett leende på läpparna varje gång han nämns.

Back