Racing-kablar

Skicka PM till Nyteknik. Han kan ta hem delar från Japan till Yamaha men jag vet ej om de har fyrtaktsskit. ;)

om vi ska diskutera vad som är mest skit vad gäller hållbarhet på material så ska nog du vara tyst. :p

Bygg själv, Swedie. Det är inte så svårt. Skulle det vara det är det säkert nån som vill hjälpa dig.

Det är inget mystiskt med el. Det är bara såna saker som CDI-boxar och givare som är lite hemligt, sladdarna till och från är just bara sladdar.

Tänk på att hela systemet är uppbyggt på rök, så om du skadar den färgglada delen på sladden så pyser röken ut och då fungerar det inte...

-Var tvungen att skoja lite! Köp inte en massa dyra prylar i onödan! Bygg själv och lägg pengarna på nåt vettigt i stället!

pilsner

Fixa ett själv är ju inte omöjligt :gnissla men var kan man hitta schemat?
Kontakterna är ju säkert inte det lättaste att hitta men man kan väll stifta ur dom gamla.

pilsner, önskar bara jag visste vem jag skulle kontakta. Jag har försökt titta på elschemat, men blir inte mycket intligentare (inte för att jag nånsin varit)... Om nån vet hur man grejar detta får de gärna höra utav sig!!!

Det finns en s.k "startspärr" och den kontrolleras med hjälp av en rätt avancerad "dosa med elektronik" som kopplas in i stamkabeln.

Fixx, nej det tror jag inte.

Kontakta nån som kör R1 -04 och kolla hur dom gjort. Varför vill du byta elsystemet?

Edit: Har du testat att maila till YEC? Alltså dom som tillverkar prylarna?

Last edited:
Nr:18 skrev:
Kontakta nån som kör R1 -04 och kolla hur dom gjort. Varför vill du byta elsystemet?

Edit: Har du testat att maila till YEC? Alltså dom som tillverkar prylarna?
tänkte vara rejsigare :p Har haft tidigare att jag har kraschat och t.ex brutit/böjt av nyckeln.. hur skoj är det på en skala? tänkte även kanske lite på att lätta hojen lite :p he he. Närå. men är det en billig lösning så säger jag "varför inte"...

Nyteknik ska undersöka saken åt mig genom hans kontakt i Japan.

Jag kan ju dock oxå ta o emaila YEC... om jag nu finner deras email.

Swedie skrev:
tänkte vara rejsigare :p Har haft tidigare att jag har kraschat och t.ex brutit/böjt av nyckeln.. hur skoj är det på en skala? tänkte även kanske lite på att lätta hojen lite :p he he. Närå. men är det en billig lösning så säger jag "varför inte"...

Nyteknik ska undersöka saken åt mig genom hans kontakt i Japan.

Jag kan ju dock oxå ta o emaila YEC... om jag nu finner deras email.
Lätta? Tja, på min gjorde det 1,5 kg. Det betyder att jag pröjsade 3500/kg :huvet

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back