Racing CDI till NSR

?

#2 skrev:
men huvudsaken me modden är ju att den ska kunna varva på 6an som den i princip vägrar göra nu.

varför ska varva ur sista växeln för?
det lilla du vinner på att varva ur den märker du knappt
antingen tar man bort strypningarna lr inte


fortare fortare!! :gnissla
 
frew skrev:
varför ska varva ur sista växeln för?
det lilla du vinner på att varva ur den märker du knappt
antingen tar man bort strypningarna lr inte


fortare fortare!! :gnissla

För att just nu är 6an obrukbar! (kanske har för tjock röv)
Den går fortare på 5an än på 6an..
typ såhär:
lägger i 5an... varvar upp mott 10... växlar över snabbt till 6an..
ligger just på "växlingsvarvet" sen sjunker det så får man växla ner till 5an igen. man blir lite less på det efter ett tag!!
 
#2 skrev:
För att just nu är 6an obrukbar! (kanske har för tjock röv)
Den går fortare på 5an än på 6an..
typ såhär:
lägger i 5an... varvar upp mott 10... växlar över snabbt till 6an..
ligger just på "växlingsvarvet" sen sjunker det så får man växla ner till 5an igen. man blir lite less på det efter ett tag!!

Precis som för mig..jag har ingen använding av min 6:e växel
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top