Racerapporter från Sviestad?

R1 wannabe skrev:
Nåja, behållningen var Christer Minin????, som vann både Superbike och någon 600 klass. 2 kurvan efter startrakan där flera fick bita i gräset tyckte jag han var konsekvent bättre än någon annan. Vet inte om det är en erkänt svår kurva att bemästra men det såg så ut iaf. Flera gasade sej av banan där och ännu fler "vobblade" betänkligt men Minin såg ut att ha en helt annan taktik för det gick fort och utan större problem, såg ut som han hade exakt samma spårval hela tiden.

Japp, det är en svår kurva. Jag kraschade in den på andra kvalet. Fegade hela söndagen. Den är lömsk, skarp, feldoserad och hal. Fy :fatta!

Miinin är helt otrolig. Två förstaplatser och ett nytt banrekord. Det gamla rekordet var väl nästan ett sekel gammalt. Rock'n'Roll...

Don Quixote skrev:
Japp, det är en svår kurva. Jag kraschade in den på andra kvalet. Fegade hela söndagen. Den är lömsk, skarp, feldoserad och hal. Fy :fatta!

Miinin är helt otrolig. Två förstaplatser och ett nytt banrekord. Det gamla rekordet var väl nästan ett sekel gammalt. Rock'n'Roll...

Du är värd en och annan applåd också tycker jag. 3:a i B-finalen och du knep väl 14:e platsen i A-finalen? Det var kul att se! :nicka Och med en Kawa! :confused:

R1 wannabe skrev:
Nåja, behållningen var Christer Minin????, som vann både Superbike och någon 600 klass.

Dessutom filade Miinin ner banrekordet, det 7år gamla(tror jag det är) rekordet på 51,82 är numera 51.67 av Miinin (I Superbikeklassen)... så fort kan han köra och Fredrik Watz som flertalet gånger har påstått att det inte går att göra pga asfalten är såpass mkt sämre nu än vad den var förr.... motbevisat! :D

Jag kvalade med sjätte bästa tid av 50(?) totalt... Men en tjuvtstart i första led fick mig på fall och med min jävla skithoj åker man inte direkt om någon på effekt så en 11 plats blev det med en bästa tid på 55,9.

Rapport kommer på hemsidan under dagen

/Joakim

Swedie du får lära dig att hålla ner framhjulet på lillrakan innan högerböjen in på start/målrakan eller är det så att du har för mycket effekt? :)
Höll koll på dina varvtider med mobilen o du låg iaf på höga 56 (har jag för mig) :tummenupp

Kul o se alla racen iaf! :tummenupp

O förresten vem var hjälten i r600 som körde en cbr f sport med skjutssadel samt registreringläppen kvar? :yoparty

Nova skrev:
Swedie du får lära dig att hålla ner framhjulet på lillrakan innan högerböjen in på start/målrakan eller är det så att du har för mycket effekt? :)
Höll koll på dina varvtider med mobilen o du låg iaf på höga 56 (har jag för mig) :tummenupp

Kul o se alla racen iaf! :tummenupp

O förresten vem var hjälten i r600 som körde en cbr f sport med skjutssadel samt registreringläppen kvar? :yoparty
ja vet, jag lekte för mycket... :( Nog det som gjorde att jag blev så slut i handleden kanske? Låga 56or enligt resultatlistan, men sög ändå.. kunde kört 1 sek snabbare om jag fokuserat bättre och hojen inte höll på att falla isär ... :rolleyes: Ska vara fixat till nästa race iaf hoppas jag.

... jag har fortfarande ont i högerarmen.. hum. Konstigt.

magnus_moss skrev:
Vad mer kan man begära av en rejsighelg??? Det skulle möjligtvis vara att jag fick 800 spänn i böter för att jag slipstreamade en lastbil lite väl grymt på hemvägen. :huvet

Helt rätt. Det skall slipstreamas i suget med en Transit!!!!

Det var sketsköj!!!

?

Macho Woman skrev:
MIN ROMAN OM HELGENS BEGIVENHETER
"Tävlingsmänniska som hon är såg hon väldigt sammanbiten ut efteråt i depån, vilket är väldigt olikt den alltid leende Sara man annars brukar se."

Snackade med Sara ganska mycket under dagen o hon var rejält nervös flera timmar innan racet, o visst hon var lite små arg efter vurpan men de skulle nog vem som vara!
Tog inte länge innan hon samma gamla glada Sara igen Hehe!

Lite otur med bakhjulslåsning men de kunde ju inte hon rå för!
//D

Last edited by a moderator:
Slappa skrev:
Tog inte länge innan hon samma gamla glada Sara igen Hehe!

Lite otur med bakhjulslåsning men de kunde ju inte hon rå för!
//D

Jorå, jag snackade med henne igårkväll också. Då hade hon tagit en grogg och var positiv som vanligt. På Falken ska grabbarna minsann få se!

Vilken helg! Kanonbra ordnat med allt!

Håkan var i rätt dålig form på söndagen, men han sprang vackert som fjärilsmannen på lördagens kval..

I vårat funktionärsgäng hade vi jättekul! rust29, LottaK, Peter, Oxydex, Lizette, Syss och jag satte på (?) och tog av transpondrar.
Det var faktiskt kul förutom när fästena satt på de mest underligaste ställen och spännbanden gjorde det svårt att få fast sprinten.

Vädret var underbart, solen sken i stort sett hela tiden :rock
Tack alla för en kul helg, det var jättekul att vara funktionär och försöka hjälpa till så gott det gick! Trist med alla som vurpade dock och som hade problem med hojarna bara :(

Geiger skrev:
Ja, det undrar jag också??? :) Resten av vistelsen vill jag helst glömma... Eller iaf Racet... :3freak

Hur kan det komma sig? :rolleyes: (glad att det gick bra)

Bifogat

• lms-sm2004-geiger-krasch-2316.jpg
    lms-sm2004-geiger-krasch-2316.jpg
    124.6 KB · Visningar: 186
Cagiva_Mito skrev:
Har dom glömt bort R600 A-finalen på rr.se ???
Finns ju bara B-finalen.... :va

Inte glömt bort, bara missat ;) Vi väntar på de reviderade istället, ingen mening att lägga upp något preliminärt nu tänkte jag.

jP skrev:
Hur kan det komma sig? :rolleyes: (glad att det gick bra)

Fick ju som ni ser hojen över mig... Ljuddämparen är platt som en pannkaka där den landade på mitt ben. Min fot är blå, svullen och gör ont, men i övrigt är jag i skapligt skick. Kunde ju gått värre.

Mille-R skrev:
Nu har jag lagt upp några bilder på www.rapido.se.
Tack till alla som va där, kul o ses :banana

Japp, alltid trevligt att ses. Bra att man var med på bild så att man kommer ihåg att man var där. Förstår inte vad jag sysslade med. Kan inte komma ihåg att jag pratat med någon. :confused:

Synd för Rapidograbbarna att det inte gick bättre, men Jonas kan vara fett nöjd över att ha satt bra tider och slätat de flesta. :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026