Racerapporter från Sviestad?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har inget o ge än mer att jag kom på 9e plats.

Jag startade 7a med en kvaltid på 55.543 tror jag det var (55.51x på laptimern). Starten var hur dålig som helst och jag tappade bak till runt 14 plats, landade sen till slut på en 9e plats.

Jag har ursäkt på ursäkt om varför det gick snett för min del, men vi kan ju hoppa över att framkåpan lossnade, bromspedalen för långt upp så jag missade växlingarna, instrumentpanelen kopplades ur och fungerade inte (visste inte varvtalet), bromsgreppet var för långt ut, vilket i sig orsakade att jag fick den västa krampen jag nånsin fått i hojsammanhang. Jag hade allvarliga problem att ge rulle och bromsa in. Avslag på gas blev till <släpp rullen helt>.. a justja.. inge ursäkter!! :p Men usch, listan är lång...
Hursomhelst, så kraschade jag inte :tummenupp

Grattis till Alexander Lind som gjorde grymmaste körningen hittills och körde en 53.6 tid!!! Han får berätta mer själv senare hur han gick till väga, men tänkte avslöja denna tid som även tog han till överst på pallplatsen!

Nu dock till huvudfrågan, vem var lilla tjejen i korvmojen som var så söt? :tungan

Hoppas att hinna plita ihopp något på jobbet i morgon. Just nu är jag bara:Trött,trött,trött,arg,glad,lite besviken,men kanske rätt nöjd en då.
Mer om dvs elproblem, stång fylla, sponsorer, samt en nedrans bra granne (stavade rätt nu Swedie) kommer. :trött

Swedie skrev:
Jag har inget o ge än mer att jag kom på 9e plats.
Och här blir du omkörd också!!!!! :fatta!
Skämtåsido....Tyckte nog att de jag såg var ganska bra....krampen märktes för du tappade mark mot slutet har jag för mej.

Nåja, behållningen var Christer Minin????, som vann både Superbike och någon 600 klass. 2 kurvan efter startrakan där flera fick bita i gräset tyckte jag han var konsekvent bättre än någon annan. Vet inte om det är en erkänt svår kurva att bemästra men det såg så ut iaf. Flera gasade sej av banan där och ännu fler "vobblade" betänkligt men Minin såg ut att ha en helt annan taktik för det gick fort och utan större problem, såg ut som han hade exakt samma spårval hela tiden.

Ni får ta "recensionen" med en nypa salt då jag bara är en avundsjuk gubbe som inte kan åka eller har tävlat. Men detta var mina intryck.

Bättre lycka nästa gång Swedie :tummenupp

Bifogat

• Swedies.JPG
    Swedies.JPG
    68.6 KB · Visningar: 205
  • Omkörd!!!.JPG
    Omkörd!!!.JPG
    82.9 KB · Visningar: 168
R1 wannabe skrev:
Skämtåsido....Tyckte nog att de jag såg var ganska bra....krampen märktes för du tappade mark mot slutet har jag för mej.

Nåja, behållningen var Christer Minin????, som vann både Superbike och någon 600 klass. 2 kurvan efter startrakan där flera fick bita i gräset tyckte jag han var konsekvent bättre än någon annan. Vet inte om det är en erkänt svår kurva att bemästra men det såg så ut iaf. Flera gasade sej av banan där och ännu fler "vobblade" betänkligt men Minin såg ut att ha en helt annan taktik för det gick fort och utan större problem, såg ut som han hade exakt samma spårval hela tiden.

Ni får ta "recensionen" med en nypa salt då jag bara är en avundsjuk gubbe som inte kan åka eller har tävlat. Men detta var mina intryck.

Ja fy fan... Miinin är så jävla grym alltså!

R1 wannabe skrev:

Tjöta..................missade du 250 R ? :7peta

En turistkamera är inte helt optimal för att ta actionbilder...

Bifogat

• aprilia1.jpg
    aprilia1.jpg
    87.6 KB · Visningar: 176
  • budgetkort1.jpg
    budgetkort1.jpg
    133.8 KB · Visningar: 170
  • krasch1.jpg
    krasch1.jpg
    55.3 KB · Visningar: 202
  • envinnarhoj1.jpg
    envinnarhoj1.jpg
    141.4 KB · Visningar: 128
  • fetkawa1.jpg
    fetkawa1.jpg
    136 KB · Visningar: 130
MIN ROMAN OM HELGENS BEGIVENHETER

Ingenting kan vara mer intressant än en SM-deltävling i rr och livet runt omkring. Själv har jag nyligen haft hjärnskakning och i kombination med att jag drack upp hälften av en platta öl och två liter sprit, så är inte alla intryck helt sorterade. Så jag blandar hej vilt och skriver upp det som faller mig in. Så här var det (eller något liknande):

Kränga massa däck. Jag är ingen talangfull mek, men man hjälper till så gott man kan. Många att hjälpa finns det. Tyvärr, har man lärt känna och hejar på alldeles för mycket folk i depån. Hinner inte hålla reda på eller ens prata med alla längre. Så man prioriterar. Mest hängde jag i Gulsnabbtraja-Johans tält, eftersom han alltid bjuder på kaffe, kokar ägg till frukost, samt har infravärme. Dessutom bodde han vägg i vägg med Xenomorf och Spyan och det är ett par glammiga killar, som gärna snackar (och bjuder på vin, vilket gör sitt till).

Därefter hängde man runt Swedies och Mrlinds tält. Den senare är ju en gudagiven talang, vars glans man gärna vill sola sig i och Swedie behöver som vanligt en del hjälp med att hålla reda på saker och ting. Eller så är han bara bra på att få folk att jobba åt honom. Jag och hans mamma hade en diskussion om detta, samt vad hon tycker om att han kör, men hon är en klok mor som konstaterade att det är bättre att ungdomarna håller på med sådant än att de stoppar sprutor i armarna :fakta. Och ja, han är både lat och förvirrad. Men bra går det. Alla var fett glada över att se honom komma i mål. Man behöver inte skämmas över att hjälpa honom under rejsen. :tummenupp Han börjar arta sig väl, den gossen.

Skåningarna gör sig annars tydligt sedda och hörda i depån. Johno och Mats hade hög musik på nästan hela dygnet runt och gjorde sig populära genom att fylleburna. Oscar och Pålle cyklar. Brinks hund åt revor i mina byxor. Ullis är som vanligt go och glad, sen i starten men snabb i rejset. Helt otroligt att se hur fort hon kör, särskilt som det är hennes första gång på banan. Gör en medsyster stolt.

Snacka om stolt förresten. Jag hjälpte till med däckkrängning och depåtavla åt Sara Dolk och ingen var nöjdare än jag när hon efter första kvalet låg före både Clifford och Fürstenhoff (och en hel hop andra). Sedan hände det något i rejset. Vad vågade jag inte ens fråga efteråt. Tävlingsmänniska som hon är såg hon väldigt sammanbiten ut efteråt i depån, vilket är väldigt olikt den alltid leende Sara man annars brukar se.

Sedan har vi DonQ-Björn förstås som alltid är på bra humör och förgyller livet för oss andra. Han klotar och är lika glad för det. Som tur var fick han en B-rejsbuckla och poäng i A-finalen som tack.

Och så vart man glad för Filip Backlunds skull. Den ungen är bara för söt och nej Jörgen, jag tycker faktiskt han var värd att bli vinnare från sandfållan. Han blev ju påkörd i ledning.

Bäst och mest ödmjuk av alla är Christer Miinin. Han burkar mest, kommer på bakhjulet och har styrwobbel varje gång på start- och mål, kör på kontrollerad sladd i varje kurva, kör två rejs, vinner båda och sätter ett banrekord som för de flesta verkar helt ouppnåeligt. Förutom detta har han tid med att vara trevlig och hjälpa folk i depå. Han är kung!

Förutom det var det mycket fylla, slagsmål (Ett bra sätt att lära känna folk. Gött att se så mycket forumfolk och andra kändisar som kom och hängde i depå!) och mycket klotningar (jag ramlar hela tiden när jag går, springer, sitter på cyklar, mopeder och stillastående hojar) och jag fick till och med moona folk.

Sist men inte minst ett tips. Bästa stället att lära känna folk i depån är damduschen. Pratade med många nya trevliga människor där, samtidigt som de stirrade på min blåmärkssamling. Räknade till 23 stycken bara på benen, varav två är stora nog att gå kring halva låret. En lyckad helg, helt enkelt.

Ytterligare en turistkamera

Bild 2 o 3. 2 förare kör bredvid banan i R1000.

Bifogat

• Dsc00666.jpg
    Dsc00666.jpg
    57.6 KB · Visningar: 81
  • Dsc00667.jpg
    Dsc00667.jpg
    63.9 KB · Visningar: 111
  • Dsc00668.jpg
    Dsc00668.jpg
    61.4 KB · Visningar: 89
  • Dsc00669.jpg
    Dsc00669.jpg
    83.5 KB · Visningar: 111
  • Dsc00671.jpg
    Dsc00671.jpg
    78.4 KB · Visningar: 88
  • Dsc00674.jpg
    Dsc00674.jpg
    66.4 KB · Visningar: 74
Last edited:
Mer bilder

Bild 2. Mrlind wheelar ifrån tvåan

Bifogat

• Dsc00675.jpg
    Dsc00675.jpg
    74.9 KB · Visningar: 90
  • Dsc00676.jpg
    Dsc00676.jpg
    50.2 KB · Visningar: 159
  • Dsc00677.jpg
    Dsc00677.jpg
    45.6 KB · Visningar: 99
Last edited:
Ja det var minsann en helg att minnas. :banana

Just nu är jag för trött (har säkert släpat upp 15 hojar ur bollhavet i bergskurvan idag) och i alldeles för desperat behov av en dusch (bollhavet dammar satan!) för att sammanfatta allt man upplevt som funkis. Men Funktionärsrapport och bilder kommer framöver....

Tack alla trevliga människor som gjorde helgen till vad den blev! :tummenupp

Penguin skrev:

Just nu är jag för trött (har säkert släpat upp 15 hojar ur bollhavet i bergskurvan idag) och i alldeles för desperat behov av en dusch (bollhavet dammar satan!) för att sammanfatta allt man upplevt som funkis. Men Funktionärsrapport och bilder kommer framöver....

Du slapp iaf plocka upp mig! :hihi

Till nästa race ska hojen hålla ihop! Framkåpan var ju löööös o det saknades skruvar o grejer. Ska även skruva på avgassystemet som inte riktigt satt rätt i avgasportarna (1a satt inte ens i helt... hmm).

Kopplingen börjar bli kass oxå.. blä

Penguin skrev:

Ähh ni ungdomar gick & la er redan efter bollibompa, jag blev utelåst ifrån husvagnen klockan 03.00 och fick sova under en pressening i tre timmar, svalt och skönt :gnissla

En riktig kanonhelg som sagt :tummenupp

Förresten, vem är ASET som har en CBR1000RR i Rookie1000? :mad: Blir ju rökt alldeles för lätt på rakan!

Swedie skrev:
Förresten, vem är ASET som har en CBR1000RR i Rookie1000? :mad: Blir ju rökt alldeles för lätt på rakan!
Stackare, duger inte din R1 -01 till? För gammal?

Pisk ska ni ha alla bortskämda :D

Swedie skrev:

Har dom glömt bort R600 A-finalen på rr.se ???
Finns ju bara B-finalen.... :va

Helgen.

Fick en snygg solbränna, fixade ett 800 meter långt framhjulssläpp in i högern i esset och drämde in en grym 18:e placering i std 600 rejset!!!! :)

Vad mer kan man begära av en rejsighelg??? Det skulle möjligtvis vara att jag fick 800 spänn i böter för att jag slipstreamade en lastbil lite väl grymt på hemvägen. :huvet

HanneZ skrev:
Stackare, duger inte din R1 -01 till? För gammal?

Pisk ska ni ha alla bortskämda :D
02 R1 om jag får be. Snart 03. (fick emailbekräftelse samt bilder idag om att skiten är "på väg".. eller nått)

GSXR1100R skrev:
Ähh ni ungdomar gick & la er redan efter bollibompa, jag blev utelåst ifrån husvagnen klockan 03.00 och fick sova under en pressening i tre timmar, svalt och skönt :gnissla

En riktig kanonhelg som sagt :tummenupp
Nu överdriver du, dessutom tyckte du ju om att sova svalt sa du ju :tungan

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!