lakehillracing
Ny medlem
Vill bara säga att det är helt underbart att vinna. Sviestad är en underbar bana. Förra året åkte jag hem mycket besviken och ont i kroppen efter en krach tidigt i loppet i går söndag svävade jag på moln, resan hem var störtskön. Kom upp till Sviestad på fredag morgon och kände under träningspassen att det kunde bli en bra helg, hade häng på Fredrik Dalgren genom torpan, drog om honom på rakan, det gällde bara att få upp farten i dom andra kurvorna också. Tidsträningen lördag var jag tvåa i första kvalet efter Fredrik, i andra kvalet tappade jag en placering till Martin Karlsson så jag startar som 3 i racet. Racet söndag starten går, jag tar det lugnt in i första böj, tappar några placeringar, kör på säkerhet in i torpan tappar två till, kommer ut på andra varvet som sexa och fältet har spritt ut sig lite. Så nu är det dax att börja gasa, plockar tre i inbromsningen efter rakan in i bergskurvan, tar nästa i bromsningen in i esset nu är jag trea. Ligger nu i närkontakt med Martin Karlsson, utgången högfarten till start och mål går det riktigt fort 156KMH, sveper förbi honom på start/mål rakan och glider in i esset och kommer upp i häcken på Fredrik. Har nu första platsen inom räckhåll, slipstreamar Fredrik på rakan och sveper förbi, kör snålt in i bergakurvan och stänger Fredriks attack. Vet nu att jag måste köra snålt och stänga innerspåret för att motverka nya attacker från Fredrik. In i torpan satsar Fredrik igen och kommer förbi mig men jag har högre utgångshastighet och tar honom tidigt på rakan, ny attack i bergskurvan, Fredrik kommer förbi mig på yttern men bromsar på sig, får släpp och går av. 4 varv kvar och jag leder, tror att jag är jagad, gasar allt jag kan resten av racet, ser målflaggan, jag vinner. Underbart! Nästan 6 sek till tvåan Martin Karlsson.
Detta var en racerapport från Pär Karlsson # 11 sp250
Detta var en racerapport från Pär Karlsson # 11 sp250