racerapport:Pär Karlsson #11 sp250

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Vill bara säga att det är helt underbart att vinna. Sviestad är en underbar bana. Förra året åkte jag hem mycket besviken och ont i kroppen efter en krach tidigt i loppet i går söndag svävade jag på moln, resan hem var störtskön. Kom upp till Sviestad på fredag morgon och kände under träningspassen att det kunde bli en bra helg, hade häng på Fredrik Dalgren genom torpan, drog om honom på rakan, det gällde bara att få upp farten i dom andra kurvorna också. Tidsträningen lördag var jag tvåa i första kvalet efter Fredrik, i andra kvalet tappade jag en placering till Martin Karlsson så jag startar som 3 i racet. Racet söndag starten går, jag tar det lugnt in i första böj, tappar några placeringar, kör på säkerhet in i torpan tappar två till, kommer ut på andra varvet som sexa och fältet har spritt ut sig lite. Så nu är det dax att börja gasa, plockar tre i inbromsningen efter rakan in i bergskurvan, tar nästa i bromsningen in i esset nu är jag trea. Ligger nu i närkontakt med Martin Karlsson, utgången högfarten till start och mål går det riktigt fort 156KMH, sveper förbi honom på start/mål rakan och glider in i esset och kommer upp i häcken på Fredrik. Har nu första platsen inom räckhåll, slipstreamar Fredrik på rakan och sveper förbi, kör snålt in i bergakurvan och stänger Fredriks attack. Vet nu att jag måste köra snålt och stänga innerspåret för att motverka nya attacker från Fredrik. In i torpan satsar Fredrik igen och kommer förbi mig men jag har högre utgångshastighet och tar honom tidigt på rakan, ny attack i bergskurvan, Fredrik kommer förbi mig på yttern men bromsar på sig, får släpp och går av. 4 varv kvar och jag leder, tror att jag är jagad, gasar allt jag kan resten av racet, ser målflaggan, jag vinner. Underbart! Nästan 6 sek till tvåan Martin Karlsson.

Detta var en racerapport från Pär Karlsson # 11 sp250

Bifogat

• lmssm2005-2803.jpg
    lmssm2005-2803.jpg
    65.4 KB · Visningar: 57
Grattis!! Du kör så in i helvetes fort. Du vet väl att man måste lära den personen man sålde hojen till hur man bäst hanterar den va? :rolleyes:

Ah, men det är ju du ju! Stort grattis till vinsten!! Fortsätt så :)

// Björn (var med Claes o köpte din förra SP250 i vintras)

Det coola med dig Per är att du oftast har med dig hela familjen plus ett antal grannar, ungar, hundar mm. Fullt pådrag överallt och ändå lyckas du koncentrera dig och kör svinfort! :) Som kompensation för fjolårets antiklimax på Sviestad så var du verkligen värd den här vinsten! Grattis!
Hur gick det för sonen i 125jr förresten?
Nu ska jag bara försöka få min hoj att hänga på ditt monster på rakan, nya reedventiler kanske gör susen?

Torkel skrev:
Det coola med dig Per är att du oftast har med dig hela familjen plus ett antal grannar, ungar, hundar mm. Fullt pådrag överallt och ändå lyckas du koncentrera dig och kör svinfort! :) Som kompensation för fjolårets antiklimax på Sviestad så var du verkligen värd den här vinsten! Grattis!
Nu ska jag bara försöka få min hoj att hänga på ditt monster på rakan, nya reedventiler kanske gör susen?

Han kom sjua. Kim har en egen race rapport som ska pupliceras, läs nedan

Jag kom upp till Linköping på Fredag morgon kl 08.30 och körde 2 träningspass.

Pass 1: Första passet så kom jag in i träningen ganska fort och de gick bra.

Pass 2: Andra passet va ganska tråking för de hade regnat så de va väldig halt på bannan så man fick köra långsamt. Men det är nyttigt att köra på regn.

Lördag Tidskval.

Tidskval 1: Första kvalet gick väldigt bra för då var jag snabbast i mitt team och skulle starta som 6:a

Tidskval 2: Andra kvalet gick ännu bättre fast det var två andra i teamet som de också verkade gå bra för så dom körde i kapp mig så jag startade till slut som 7:a.

Söndag Tävling:

Jag startade som 7:a och tog starten ganska bra kom upp till femte plats.Sen blev jag om kör av en Team kamrat (William Backlund som startade som 6:a) så försökte jag köra om honom men lyckades inte .Sen efter 7 varv så blev jag sen omkörd av en annan Team kamrat(Willhelm Scheninng som startade som 5:a) . Så tillsslut kom jag i mål efter 12 varv som sjua... och de är jag nöjd med

Hur man hanterar hojen?

Bikerbitch skrev:
Grattis!! Du kör så in i helvetes fort. Du vet väl att man måste lära den personen man sålde hojen till hur man bäst hanterar den va? :rolleyes:

I första fall gäller det att memorera banan så man kan den i minsta detalj. Sedan är det bara att vrida på rullen och bromsa sent, och skulle du bromsa för sent är det bara att blunda, för du kan ju banan. För har du memorerat rätt är det lätt som en plätt.

Kurs 1 #11 racingskola.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back