Racerapport & Bilder - Berra 125JR

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Finns nu på http://berra-racing.sids.se

Tar med texten här också:

Denna vecka var det då dags för årets Bikeweek på Gälleråsen strax utanför Karlskoga. Jag körde två licensträningspass på måndag och tisdag då banan var helt ny för mig. Under måndagsträning tog jag det mest lugnt och försökte lära mig banan. Klockan 17.00 började det spöregna och så var det slut för den dagen. På tisdagen så ökade jag tempon lite och körde på 1.21-tider. Även den dagen blev det spöregn runt 16.30.

Vi hade en fri träning på fredagen där jag också körde 1.21-tider. Lite strul med hojen gjorde att jag inte fick till så många bra varv.

Kval ett och två var på lördagen då även loppet var. Kvalade som fyra i första och som trea i andra vilket innebar en total fjärdeplats på startgridden. Tiden var 1,19.6. Efter en liten incident på andra kvalet var jag tvungen att styra rakt ut i sandfållan vilket resulterade i en omkullkörning.

Efter lite reparationer var det dags för starten i loppet. Jag var i första led på innern mot första böj. Fick till en hyfsad start och var fyra efter trösenkurvan. Sen tappade jag en placering i esset men hängde på efter. Tappade en placering till på nästa varv och låg alltså sexa. Låg i denna position ett par varv tills jag i depåkurvan såg en gulflagg. Helt plötsligt var jag fyra, Hallblad hade vurpat och Gull hade problem. I trösen hade ytterligare en av de framför mig gått omkull så då var man trea. Jag hade ungefär tio sekunder upp till tvåan och klungan bakom mig låg ungefär tio sekunder efter så jag körde lite lugnare de sista varven för att säkra tredjeplatsen. Så till slut kom målflaggan ut och min första pallplats var i hamn.

Känns bra att vara med i toppen nu och jag laddar för en ny pallplats på Knutstorp om två veckor!

Cya there!

//Berra

superkörning som vanligt berra...

det går bara bättre och bättre för dig och allt annat runt i kring sköter du utmärkt effter dina förutsättningar vad planerar du att köra nästa år?

det går fort i 125 jr nu Danske kenny körde på 1 18,9 och många andra noterade 1 19-1 20 tider vilket är väldigt possitivt

moto-gg skrev:
det går bara bättre och bättre för dig och allt annat runt i kring sköter du utmärkt effter dina förutsättningar vad planerar du att köra nästa år?

det går fort i 125 jr nu Danske kenny körde på 1 18,9 och många andra noterade 1 19-1 20 tider vilket är väldigt possitivt

har inte bestämmt mig för nått inför nästa år men allt handlar om hur mkt sponsorpengar jag får ihop. 125r vore onekligen jävligt kul.

Cagiva_Mito skrev:
har inte bestämmt mig för nått inför nästa år men allt handlar om hur mkt sponsorpengar jag får ihop. 125r vore onekligen jävligt kul.

yes äntligen en fjupp som fattar vad livet går ut på :yoparty

Hoppsan, Berra jag hoppas du inte blev rädd när MachoWoman och jag hängde utanför ditt depåtält och MachoTanten sa att hon skulle skriva racerapport och ville ha koll på vilka alla var.. :)

Grattis till pallplatsen! :rock

Bikerbitch skrev:
Hoppsan, Berra jag hoppas du inte blev rädd när MachoWoman och jag hängde utanför ditt depåtält och MachoTanten sa att hon skulle skriva racerapport och ville ha koll på vilka alla var.. :)

Grattis till pallplatsen! :rock

Tack !
Nejnej, det är bara kul när det kommer folk som är intresserade :tummenupp

Men! Inte visste jag att det var du som gömde dig bakom det där nicket här på sporthoj. Var väl en jäkla tur att jag dök upp och sade hej alltså. Ju fler folk man känner, desto trevligare. Gick verkligen bra om du bara kört två träningar på banan innan. Grattis! Jag har kort på svettig du som ska läggas upp på eget galleri så fort det finns serverplats nog.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back