Viktor L
Moderator
Kommer bli minst en bankörning med hojen nu i sommar efter att jag byggt om den. Nu börjar det närma sig avresa till Kemora så jag tänkte passa på att höra vad som är vettigast att satsa på i däckväg. Slicks eller lätt mönstrade däck? Hade tänkt införskaffa / låna däckvärmare till körningen.
Vet egentligen inte ens vilket märke jag bör satsa på, har bara erfarenhet av Michelin och Dunlop och jag har egentligen inget illa att säga om någon av dom.
Sneglat lite på Dunlops GP Racer 211 slicks, alternativt dom mönstrade. Något jag dock noterade var att vid däcknamnet stod det ett S, M eller E.
Typ GP Racer D211 Slick S 120/70-R17. Vad är det för skillnad mellan dom olika?
Har jag som total novis på bana och relativt ny på hojryggen nytta av den extra "feedback" som racedäcken ger?
Vet egentligen inte ens vilket märke jag bör satsa på, har bara erfarenhet av Michelin och Dunlop och jag har egentligen inget illa att säga om någon av dom.
Sneglat lite på Dunlops GP Racer 211 slicks, alternativt dom mönstrade. Något jag dock noterade var att vid däcknamnet stod det ett S, M eller E.
Typ GP Racer D211 Slick S 120/70-R17. Vad är det för skillnad mellan dom olika?
Har jag som total novis på bana och relativt ny på hojryggen nytta av den extra "feedback" som racedäcken ger?