Racebuss

  • Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Betalar och surar, har precis reggat om min caravelle till lättlastbil och han glädja mig över den betydande skattesänkningen i nästan två månader:gnissla

Jäklar vad surt !!
Vad kostade det före, efter omreggningen samt nu?
 
Reinfelt o kompisarna... :rolleyes:
Röstade fel i år igen... :huvet

Detta beror inte på Reinfelt och Co utan på den frekventa omregistreringen av vanliga personbilar till lätt lastbil. Vägverket har långsiktigt jobbat för att utjämna skatteskillnaden mellan dieseldriven personbil och lätt lastbil för att få bukt med problemet dvs omregistreringarna.

I sann myndighetsanda så utjämnar man skillnaden genom att höja den lägsta, inte genom att sänka den högsta eller gå halva vägen var för de två fordonsslagen.

Långsiktigheten har gjort att ingen egentligen har märkt vad som pågått och därför inga stora protester.

Detta påbörjades för några år sedan när det var Socialdemokratiskt styre i Sverige. Om detta är orsaken eller något som Vägverket kommit på alldeles själv vet jag inte men jag vet att det inte är ett nytt beslut. Därför går Reinfelt fri den här gången.
 
Själv tackar jag regeringen för de extra tusenlapparna som dimper ner i lönekuvertet varje månad :)
 
Jag blundar och betalar. Skatten är ändå marginell jämfört mot bensinkostnaderna V8 muller kostar :S

Det är enbart lbdiesel dom har den extra skattehöjningen.

Själv tackar jag regeringen för de extra tusenlapparna som dimper ner i lönekuvertet varje månad :)

Själv tjänar jag mina egna pengar utan bidrag från staten. För mig drar de fortfarande skatt ;)
 
Last edited:
Uppar den här tråden lite..
Sitter och letar efter lämpligt fordon att frakta både cross och sporthojen i under sommaren...
Har fastnat lite för renault master nån som kan säga nåt om hur dom är i kvalite, drift och så vidare. Eller är den onödigt stor?
Är tex wv transporter ett bättre altenativ..letar runt 50- 60k klassen.
 
Van is thashit! Renå och dylikt kladd skulle dö efter nån mil med boggietrailer+1600kg Camaro och utrustning i skåpet.

Vanen är till salu btw, ingen rost och går som en dröm.

HCC
 

Bifogat

  • DSC00112sdfgsdfgsdfs.JPG
    DSC00112sdfgsdfgsdfs.JPG
    89.4 KB · Visningar: 250
Har fastnat lite för renault master nån som kan säga nåt om hur dom är i kvalite, drift och så vidare. Eller är den onödigt stor?
Är tex wv transporter ett bättre altenativ..letar runt 50- 60k klassen.
Onödigt stor och racebuss kan inte nämnas i samma mening. Utrymme är alltid av godo. En master får man ju in flera cyklar i och där finns fortfarande plats till både säng och verktyg.
 
Onödigt stor och racebuss kan inte nämnas i samma mening. Utrymme är alltid av godo. En master får man ju in flera cyklar i och där finns fortfarande plats till både säng och verktyg.


hahah..det är sant.
Ingen som vet hur kvaliten är på en sån?
 
Vad tycker dom som kör Vivaro, Trafic lr liknande om dom?
Får man plats med allt i en sån, en hoj och allt man släpar med sig inför en racehelg.
 
Vad tycker dom som kör Vivaro, Trafic lr liknande om dom?
Får man plats med allt i en sån, en hoj och allt man släpar med sig inför en racehelg.

kör själv opel vivaro -06... korta modellen, den funkar kanon, bra komfort, en cykel, tält, extra fälgar, däck trave, dunkar, mekskåp... allt får plats, 3 sittplatser, lite jobbig rygg ställning på passagerar sidan men överkomligt för jag sitter aldrig där...:D

ny buss i december det blir en likadan vivaro men denna gången blir det nog långa modellen! :tummenupp
 
Bumpelibump...

Börjar bli dags att besöka lite riktiga banor med hojen, samt att golf gti:n är liiite trång när man drar iväg och dyker med polarna.

Kikar som besatt på blocket efter något användbart.

Kan tänka mig något med 3 stolar fram och stort skåp, men är mer sugen på en cheva eller dodge van ifall hojen/hojarna får plats rakt in i "bakluckan" utan att behöva ställa på tvären e.dyl även om man har kvar baksäten/soffa och lastgaller bakom baksätet.

Ser i den här tråden att det finns några van-fantaster. Vad skall jag leta efter för att bli nöjd? Förlängd? Hi-top? Diesel 6.nåt liter vs 350? 700-låda? Sprut? Årsmodeller?

De flesta jag sett på annons har dispens för passagerarplatser i lastutrymmet så jag antar att det innebär att man kan strunta i att det står "1 passagerare" i regbeviset?

Behåller golfen för vardagstuffande så bränsleförbrukning är inte SÅ känsligt, lär bara bli 500-1000 mil/år på den.

Budget 15-30.000:-

Eller finns det något fungerande sätt att ta en lätt-LB reggad van på firman (AB) utan att åka på förmånskatt baserat på schabloner osv? Isåfall är budgeten...högre...
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top