Race utomlands. Med B-licens?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad finns det för möjligheter att köra race utomlands med våran svenska B-licens?
250 cc för min del.
Vet att SO:t i Finland har 250cc men annars? Skulle vara fränt att få köra på Assen innan man dör.... :banana

Last edited:
På träningslägret i Brno fick man tävla med B-licens

Har för mig att man måste ha A-licens för att få köra 250 racer både i Finska och Hollänska Mästerskapen. På SO på Alastaro kan du köra med b-licens.

Är det Assen du är intresserad av så går säkert nått motsvarande b-race där. Brukar vara endagarstävlingar i Holland på sånna tävlingar.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Vad finns det för möjligheter att köra race utomlands med våran svenska B-licens?
250 cc för min del.
Vet att SO:t i Finland har 250cc men annars? Skulle vara fränt att få köra på Assen innan man dör.... :banana

Du kan köra nordiska mästerskaps deltävlingen på Alastaro. Finnarna jobbar på att få till gratis anmälan i år också, men inget klart ännu. Du anmäler dig till SO och de är på plats vilket gör allt mycket enkelt.

Det borde redan planeras inför samåkning till Finland.

Du kan köra i Norge också med SO där.

Du kan köra danska i Danmark och eftersom de kör en deltävling i Polen kan du ju åka dit.

Goodstuff skrev:
Var kan man hitta info om b-race i Holland? Körs det i samband med ONK?

Är ganska svårt att hitta. Dels för att dom skriver på ett skumt språk! :)
Dom racen körs inte på ONK. Då kör bara A-förare. Frågade på när jag var på Assen en gång för att kolla när deras olika cuper gick på där. Var själv intresserad av att köra ett race på Assen i deras aprilia challange cup. Får nog skicka e-mail till nån Holländare och fråga tror jag.

Danska racen som går i Polen körs 6-8 maj och 29-31 juli. Banan heter Tor Poznan och ska visst vara en ex GP-bana och ska vara stor och fin som Anderstorp. www.aw.poznan.pl/tor/index.htm

Last edited:
Kolla gärna om Holland. Jag ha ringa pengar, ingen fart men jag är bra på att drömma. :)
Den polska banan verkade ju intressant. Men har de en 250 klass i DK?

Hej!
Det krävs INGEN A- licens för att köra i 250 i Finland.
Här är tävlingarna som körs i år så det är bara att ta båten över!

:tummenupp

11.06 - 12.06.05 SO/SM Alastaro
18.06 - 19.06.05 SM Virtasalmi
02.07 - 03.07.05 SM Botniaring
09.07 - 10.07.05 SM Kemora
13.08 - 14.08.05 SM Räyskälä
20.08 - 21.08.05 SM Motopark

H:OLAV

Tack för infon Olav Å.
Vi har sommarhus i Nagu skärgård så det kanske kan passa ngt datum. Synd att ni finnar är så jävla galna och snabba. :D

Goodstuff skrev:
250 cc för min del.

kom till Assen 30/4 eller 1/5
man ska anmälla sig, men behöver ingen licens för att köra de där dagarna...

kolla http://www.tt-assen.com/

funderar faktiskt på att åka dit själv, för mig e det ju bara 15 mil ;)

Axxexs skrev:
Är ganska svårt att hitta. Dels för att dom skriver på ett skumt språk! :)
Dom racen körs inte på ONK. Då kör bara A-förare. Frågade på när jag var på Assen en gång för att kolla när deras olika cuper gick på där. Var själv intresserad av att köra ett race på Assen i deras aprilia challange cup. Får nog skicka e-mail till nån Holländare och fråga tror jag.

Danska racen som går i Polen körs 6-8 maj och 29-31 juli. Banan heter Tor Poznan och ska visst vara en ex GP-bana och ska vara stor och fin som Anderstorp. www.aw.poznan.pl/tor/index.htm

Jag har kört på denna bana! Den är snabb och omväxlande rolig.
Inga problem att ställa upp med svensk licens i PM (Polska mästerskapen)
Jag skall själv köra på den banan nu i juli:)

*/ ?>
Back