Race utomlands. Med B-licens?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad finns det för möjligheter att köra race utomlands med våran svenska B-licens?
250 cc för min del.
Vet att SO:t i Finland har 250cc men annars? Skulle vara fränt att få köra på Assen innan man dör.... :banana

Last edited:
På träningslägret i Brno fick man tävla med B-licens

Har för mig att man måste ha A-licens för att få köra 250 racer både i Finska och Hollänska Mästerskapen. På SO på Alastaro kan du köra med b-licens.

Är det Assen du är intresserad av så går säkert nått motsvarande b-race där. Brukar vara endagarstävlingar i Holland på sånna tävlingar.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Vad finns det för möjligheter att köra race utomlands med våran svenska B-licens?
250 cc för min del.
Vet att SO:t i Finland har 250cc men annars? Skulle vara fränt att få köra på Assen innan man dör.... :banana

Du kan köra nordiska mästerskaps deltävlingen på Alastaro. Finnarna jobbar på att få till gratis anmälan i år också, men inget klart ännu. Du anmäler dig till SO och de är på plats vilket gör allt mycket enkelt.

Det borde redan planeras inför samåkning till Finland.

Du kan köra i Norge också med SO där.

Du kan köra danska i Danmark och eftersom de kör en deltävling i Polen kan du ju åka dit.

Goodstuff skrev:
Var kan man hitta info om b-race i Holland? Körs det i samband med ONK?

Är ganska svårt att hitta. Dels för att dom skriver på ett skumt språk! :)
Dom racen körs inte på ONK. Då kör bara A-förare. Frågade på när jag var på Assen en gång för att kolla när deras olika cuper gick på där. Var själv intresserad av att köra ett race på Assen i deras aprilia challange cup. Får nog skicka e-mail till nån Holländare och fråga tror jag.

Danska racen som går i Polen körs 6-8 maj och 29-31 juli. Banan heter Tor Poznan och ska visst vara en ex GP-bana och ska vara stor och fin som Anderstorp. www.aw.poznan.pl/tor/index.htm

Last edited:
Kolla gärna om Holland. Jag ha ringa pengar, ingen fart men jag är bra på att drömma. :)
Den polska banan verkade ju intressant. Men har de en 250 klass i DK?

Hej!
Det krävs INGEN A- licens för att köra i 250 i Finland.
Här är tävlingarna som körs i år så det är bara att ta båten över!

:tummenupp

11.06 - 12.06.05 SO/SM Alastaro
18.06 - 19.06.05 SM Virtasalmi
02.07 - 03.07.05 SM Botniaring
09.07 - 10.07.05 SM Kemora
13.08 - 14.08.05 SM Räyskälä
20.08 - 21.08.05 SM Motopark

H:OLAV

Tack för infon Olav Å.
Vi har sommarhus i Nagu skärgård så det kanske kan passa ngt datum. Synd att ni finnar är så jävla galna och snabba. :D

Goodstuff skrev:
250 cc för min del.

kom till Assen 30/4 eller 1/5
man ska anmälla sig, men behöver ingen licens för att köra de där dagarna...

kolla http://www.tt-assen.com/

funderar faktiskt på att åka dit själv, för mig e det ju bara 15 mil ;)

Axxexs skrev:
Är ganska svårt att hitta. Dels för att dom skriver på ett skumt språk! :)
Dom racen körs inte på ONK. Då kör bara A-förare. Frågade på när jag var på Assen en gång för att kolla när deras olika cuper gick på där. Var själv intresserad av att köra ett race på Assen i deras aprilia challange cup. Får nog skicka e-mail till nån Holländare och fråga tror jag.

Danska racen som går i Polen körs 6-8 maj och 29-31 juli. Banan heter Tor Poznan och ska visst vara en ex GP-bana och ska vara stor och fin som Anderstorp. www.aw.poznan.pl/tor/index.htm

Jag har kört på denna bana! Den är snabb och omväxlande rolig.
Inga problem att ställa upp med svensk licens i PM (Polska mästerskapen)
Jag skall själv köra på den banan nu i juli:)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back