Race med BMW?

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Varit på några bandagar och sett en grå BMW med boxermotor gå som racecykel. Lite skoj att våga köra något udda. Någon som vet vem det är? Kanske någon här?
 
Varit på några bandagar och sett en grå BMW med boxermotor gå som racecykel. Lite skoj att våga köra något udda. Någon som vet vem det är? Kanske någon här?


det finns 2 killar som brukade vara på SRW och köra riktigt fort på gamla "Håsekogare".
Det fanns en kille (Kåre Andersson) i slutet på 70 och början på 80 talet som körde med BMW i Super Produktion (Dåtidens Superbike)

Fast när de körde Superbike (standard klass då) var det några som körde BMW 77 tror jag klassen startade.
 
det finns 2 killar som brukade vara på SRW och köra riktigt fort på gamla "Håsekogare".
Det fanns en kille (Kåre Andersson) i slutet på 70 och början på 80 talet som körde med BMW i Super Produktion (Dåtidens Superbike)

Fast när de körde Superbike (standard klass då) var det några som körde BMW 77 tror jag klassen startade.

Kjell Watz vann på Moto Guzzi, BMW tvåa och trea tror jag (men jag börjar bli senil...)
 
det finns 2 killar som brukade vara på SRW och köra riktigt fort på gamla "Håsekogare".
Det fanns en kille (Kåre Andersson) i slutet på 70 och början på 80 talet som körde med BMW i Super Produktion (Dåtidens Superbike)

Fast när de körde Superbike (standard klass då) var det några som körde BMW 77 tror jag klassen startade.

Kåre var en trevlig kille, men snabb var han inte. T.o.m. jag varvade honom iSuperproduction -82.
 
Kåre var en trevlig kille, men snabb var han inte. T.o.m. jag varvade honom iSuperproduction -82.

Snällare fick man leta efter helt klart.
Han körde för skojs skull.
1 uppsättning slicks på ett gäng tävlingar hade han:D
Giovanni Busseis förebild tror jag, med det skägget och mustachen han har/hade.
 
Last edited:
Snällare fick man leta efter helt klart.
Han körde för skojs skull.
1 uppsättning slicks på ett gäng tävlingar hade han:D
Giovanni Busseis förebild tror jag, med det skägget och mustachen han har/hade.

Jag köpte hans hoj någon gång 1990 och körde några Classic racingtävlingar. Körde 1.12 47 med den på Knudan. Och 1,19 på Åsen.:)
 
Kjell Watz vann på Moto Guzzi, BMW tvåa och trea tror jag (men jag börjar bli senil...)
Var det inte Peter Sköld som vann på Guzzi Le Mans? Eller var det Peter Lindén :va
 
Var det inte Peter Sköld som vann på Guzzi Le Mans? Eller var det Peter Lindén :va

Tror inte att någon av Petrarna tävlat med Guzzi.
Linden har självklart kört LM redan på stenåldern, kanske Sjöström och men jag kan inte komma ihåg om Sköld kört LM.
Har ingen av RR-:tomten(vitt skägg) bättre minne än mig?
 
Ehh.. jag snackar om en kille som körde i licensgruppen på Anderstorp söndagen den 15/4. Men visst är det intressant med historia också.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top