Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varit på några bandagar och sett en grå BMW med boxermotor gå som racecykel. Lite skoj att våga köra något udda. Någon som vet vem det är? Kanske någon här?
det finns 2 killar som brukade vara på SRW och köra riktigt fort på gamla "Håsekogare".
Det fanns en kille (Kåre Andersson) i slutet på 70 och början på 80 talet som körde med BMW i Super Produktion (Dåtidens Superbike)
Fast när de körde Superbike (standard klass då) var det några som körde BMW 77 tror jag klassen startade.
det finns 2 killar som brukade vara på SRW och köra riktigt fort på gamla "Håsekogare".
Det fanns en kille (Kåre Andersson) i slutet på 70 och början på 80 talet som körde med BMW i Super Produktion (Dåtidens Superbike)
Fast när de körde Superbike (standard klass då) var det några som körde BMW 77 tror jag klassen startade.
Kåre var en trevlig kille, men snabb var han inte. T.o.m. jag varvade honom iSuperproduction -82.
Snällare fick man leta efter helt klart.
Han körde för skojs skull.
1 uppsättning slicks på ett gäng tävlingar hade han
Giovanni Busseis förebild tror jag, med det skägget och mustachen han har/hade.
Var det inte Peter Sköld som vann på Guzzi Le Mans? Eller var det Peter LindénKjell Watz vann på Moto Guzzi, BMW tvåa och trea tror jag (men jag börjar bli senil...)

Jag köpte hans hoj någon gång 1990 och körde några Classic racingtävlingar. Körde 1.12 47 med den på Knudan. Och 1,19 på Åsen.![]()

Var det inte Peter Sköld som vann på Guzzi Le Mans? Eller var det Peter Lindén![]()
(vitt skägg) bättre minne än mig?Var det inte Peter Sköld som vann på Guzzi Le Mans? Eller var det Peter Lindén![]()
Jo trevlig sida, men det fanns bara en massa virus i gästboken.....![]()
Jag vet! Hur f-n får man bort det??? Ta bort gästboken?

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |