Rapport efter ett bra race..
Det blev Jörgen som kunde åka med och försvara Sverige där borta (Dennis fastnade på jobbet ju..)
Jag tror inte att de kunde bli gråare på himlen utan att få regn!
Så vi började med regndäck i kvalet och det va lite otur för dom andra som körde slicks hade lite försprång, men det blev en 5e plats och andra led.
Första heatet va blött och det slutade med en 3e plats..
Till andra heatet va de torrt men kolsvart på himlen igen, alla gick ut på slicks men det började komma några droppar precis innan start så vi chansade å slog på regndäck för heaten va 20 min plus 2 varv! , men trots att man kunde känna några små droppar så va banan torr och det var inte så mycket att göra.
Andra heatet började med att Jörgen blev helt stängd i första kurvan av en estländare som låste honom för att släppa förbi sina landsmän, så efter första kurvan låg han 9a.
Körde sen upp sig till 5e plats men sen va det omöjligt att komma ikapp Finnarna som körde slicks. (dom va riktigt snabba 2 av finnarna Hermunen och nån mer som jag glömt namnet på)
Det blev iaf en 3e plats för Jörgen som vi kände oss nöjda med trots att vi chansa fel på däckvalet.
Bra jobbat å grattis till det!
Tommy..