Race i Tallin 20/8

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
20 Augusti (onsdag) är det Estländska mästerskapen i Tallin och jag har lovat att fråga om det finns intresse att åka och tävla där.

Jag tror det är samma bana som förra året men återkommer med mer info senare angående klasser, tider å prispengar..

Med rabatt på båten så landar en billjet på runt 5.000:- för en sprinter å fyra gubbar..

Tommy..

Racet är endagars och börjar med träning kl 12.
Klasser som gäller är OPEN och QUAD. (vad open innehåller vet jag inte riktigt men tror man kan köra med de mesta..)
HAR FIXAT SÅ BÅTEN ÄR BETALD!!!
Har några som vill med men ingen säker än, så om någon vill med är det bara att höra av sig här.. som vanligt är det jag som diktator som väljer vem som slutligen får åka:D

Tommy

Jag skulle kunna tänka mig att följa med oxå om jag inte ska till Polen med frugan.
Bara asfalt?
Är det till och med så att det är prispengar som förra året?

Tack för visat intresse!
Jag får mer info i slutet av veckan..
Båten går på tisdagkväll och vi kanske hinner med samma båt hem på onsdagkväll så då är vi hemma torsdag morgon..

Jag skulle kunna tänka mig att följa med oxå om jag inte ska till Polen med frugan.
Bara asfalt?
Är det till och med så att det är prispengar som förra året?

Ta med bussen fullastad med allt som behövs till Tallin. Roadtrip ner till Polen efter rejset (bara 97mil till Warszawa). Fyll bussen med pilsner till mig på vägen hem så är allt betalt :tummenupp

Rapport efter ett bra race..
Det blev Jörgen som kunde åka med och försvara Sverige där borta (Dennis fastnade på jobbet ju..)
Jag tror inte att de kunde bli gråare på himlen utan att få regn!
Så vi började med regndäck i kvalet och det va lite otur för dom andra som körde slicks hade lite försprång, men det blev en 5e plats och andra led.
Första heatet va blött och det slutade med en 3e plats..
Till andra heatet va de torrt men kolsvart på himlen igen, alla gick ut på slicks men det började komma några droppar precis innan start så vi chansade å slog på regndäck för heaten va 20 min plus 2 varv! , men trots att man kunde känna några små droppar så va banan torr och det var inte så mycket att göra.
Andra heatet började med att Jörgen blev helt stängd i första kurvan av en estländare som låste honom för att släppa förbi sina landsmän, så efter första kurvan låg han 9a.
Körde sen upp sig till 5e plats men sen va det omöjligt att komma ikapp Finnarna som körde slicks. (dom va riktigt snabba 2 av finnarna Hermunen och nån mer som jag glömt namnet på)
Det blev iaf en 3e plats för Jörgen som vi kände oss nöjda med trots att vi chansa fel på däckvalet.

Bra jobbat å grattis till det!:tummenupp

Tommy..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka