Race House 20/2 kl 15.00-18.00

måste man ha skinnkläder osv för att köra på race house, eller räcker det med hjälm och crosshandskar?
 
Du får nog ha på dig vad som hellst så länge du har hjälm men du bör ha ha skinställ eller minimotoställ för om du ramlar så kommer du slå dig fördärvad... vi kör med skinställ och vi slår och ganska rejält ibland så utan kommet det gå åt H*****e.. Det är mycket gummi på asfalten så man man glider inte som man gör utomhus.. det blir tvärstopp typ. :arsele
 
mmkkay, för jag pallar inte köpa ett skinnställ för ca 8k bara för att köra minimoto :näsblod
 
Jnt skrev:
mmkkay, för jag pallar inte köpa ett skinnställ för ca 8k bara för att köra minimoto :näsblod

jag köpte ett för 2000 spänn som funkar hur bra som hellst... Bara man har något skin som tar emot... tyg och sånt lär slitas upp direkt..
 
Meli skrev:
Du får nog ha på dig vad som hellst så länge du har hjälm men du bör ha ha skinställ eller minimotoställ för om du ramlar så kommer du slå dig fördärvad... vi kör med skinställ och vi slår och ganska rejält ibland så utan kommet det gå åt H*****e.. Det är mycket gummi på asfalten så man man glider inte som man gör utomhus.. det blir tvärstopp typ. :arsele
Jepp så är det, får man en fet sladd så tar det tvärstopp.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top