Race House 20/2 kl 15.00-18.00

måste man ha skinnkläder osv för att köra på race house, eller räcker det med hjälm och crosshandskar?

Du får nog ha på dig vad som hellst så länge du har hjälm men du bör ha ha skinställ eller minimotoställ för om du ramlar så kommer du slå dig fördärvad... vi kör med skinställ och vi slår och ganska rejält ibland så utan kommet det gå åt H*****e.. Det är mycket gummi på asfalten så man man glider inte som man gör utomhus.. det blir tvärstopp typ. :arsele

mmkkay, för jag pallar inte köpa ett skinnställ för ca 8k bara för att köra minimoto :näsblod

Jnt skrev:
mmkkay, för jag pallar inte köpa ett skinnställ för ca 8k bara för att köra minimoto :näsblod

jag köpte ett för 2000 spänn som funkar hur bra som hellst... Bara man har något skin som tar emot... tyg och sånt lär slitas upp direkt..

Meli skrev:
Du får nog ha på dig vad som hellst så länge du har hjälm men du bör ha ha skinställ eller minimotoställ för om du ramlar så kommer du slå dig fördärvad... vi kör med skinställ och vi slår och ganska rejält ibland så utan kommet det gå åt H*****e.. Det är mycket gummi på asfalten så man man glider inte som man gör utomhus.. det blir tvärstopp typ. :arsele
Jepp så är det, får man en fet sladd så tar det tvärstopp.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla