Race/Gat-system KTM

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Nytt Race/Gat-system KTM

Tjena...

Jag håller på att i samarbete med en ljuddämpssvetsare ta fram ett nytt system till KTM. Specialtunat för Supermotard.
Första omgången kommer att tillverkas till 625.
Bänkningar börjar senare i veckan eller under nästa vecka.
Inox fram och Bos kolfiber dämpare, dB-eater kommer att medfölja.
Ska laborera lite men som det verkar kommer jag att ta med två koningar, en efter framrören går ihop och ytterligare en innan ljuddämparen.

Finns intresse så kommer vi till att börja med göra en liten serie som kommer att finnas till försäljning under december som det ser ut...

Bilder och bänknings-kurvor kommer.

Tror att det med minimal modifiering passar t 640´n också... Ska kolla upp det...

Mycket snyggt och exklusivt...

Hör dock av er om ni är intresserade för tillverkningskapaciteten kommer inte att vara så hög. Eventuellt tillkommer fler modeller framåt vintern/våren. Husa, Husky osv...
Ev, titan också...

Daniel...
ps, mycket smidigt med dB-eatern som ger dig två system i ett ,ds

Last edited:
ypvs skrev:
Tjena...

Jag håller på att i samarbete med en ljuddämpssvetsare ta fram ett nytt system till KTM. Specialtunat för Supermotard.
Första omgången kommer att tillverkas till 625.
Bänkningar börjar senare i veckan eller under nästa vecka.
Inox fram och Bos kolfiber dämpare, dB-eater kommer att medfölja.
Ska laborera lite men som det verkar kommer jag att ta med två koningar, en efter framrören går ihop och ytterligare en innan ljuddämparen.

Finns intresse så kommer vi till att börja med göra en liten serie som kommer att finnas till försäljning under december som det ser ut...

Bilder och bänknings-kurvor kommer.

Tror att det med minimal modifiering passar t 640´n också... Ska kolla upp det...

Mycket snyggt och exklusivt...

Hör dock av er om ni är intresserade för tillverkningskapaciteten kommer inte att vara så hög. Eventuellt tillkommer fler modeller framåt vintern/våren. Husa, Husky osv...
Ev, titan också...

Daniel...
ps, mycket smidigt med dB-eatern som ger dig två system i ett ,ds

Kan det va Eddie :confused: :D

är ni smarta så gör ni till de hojar som säljs mycket. typ xr, ktm 660, husa. kryllar inte av ex husky.
:brinnerup

inget ont om husky, men det är alltid roligare om det kommer fler av det man tillvekat ut på marknaden än några få vilket även blir dyrare att ta fram!

devetdu skrev:
är ni smarta så gör ni till de hojar som säljs mycket. typ xr, ktm 660, husa. kryllar inte av ex husky.
:brinnerup

inget ont om husky, men det är alltid roligare om det kommer fler av det man tillvekat ut på marknaden än några få vilket även blir dyrare att ta fram!

Nja, jag bor inte i Sverige så en hel del kommer inte dit. Här är det mycket mer Huskys an KTM tex, men vi har en KTM i familjen så det är därför vi börjar där.
Det kommer mer eller mindre uteslutande att bli till racehojar, eller hojar som kan användas i race, dessutom.
Men som sagt, vi börjar med Katoom.
Och utvecklingskostnader har jag knappt... Har fri tillgång till bänk med lambda, verkstad och all tänkbar utrustning...

Daniel...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back