r6 vs zx6r?

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
0

En kawasaki zx6r -00 mot R6 -99 (alltså min) under samma förutsättningar, vilken går bäst rakt fram om någon vet?

Den har bolt-on, jag har slip-on och k&n om det nu spelar någon roll...:va

Last edited:
Beror mycket på vem som kör.

Ska du rejsa så dra i 3.5 bar i däcken så ska du se att du e först! :tummenupp

Jag menar som yzf r6, både acc och kurvtagning beror väll fan så mkt mer på föraren än hojen. speciellt när d e två hojar som är så lika som dom här.

Jag menar som yzf r6, både acc och kurvtagning beror väll fan så mkt mer på föraren än hojen. speciellt när d e två hojar som är så lika som dom här.

aa men nu menar jag om man ser till papperna och tester.. den är den gamla modellen.. inte 636:an utan den andra 600cc motorn

Med min förra r6a (99a) drog jag en kawwa 636a rakt fram från stillastående. Sen om det var pga hoj / förare / vind eller någon annan faktor kan jag inte svara på..

Jag kollade på många tester innan jag köpte min hoj, en ninja 600 -00. Tydligen så var Kawasaki den enda tillverkaren som uppdaterade sin 600-modell det året, och den fick i princip alla utmärkelser, bland annat för bästa hoj på bana, samt för möjligheten att kunna köra längre sträckor pga den lite mer upprätta körställningen.

Jag kollade på många tester innan jag köpte min hoj, en ninja 600 -00. Tydligen så var Kawasaki den enda tillverkaren som uppdaterade sin 600-modell det året, och den fick i princip alla utmärkelser, bland annat för bästa hoj på bana, samt för möjligheten att kunna köra längre sträckor pga den lite mer upprätta körställningen.

såg på en film från -00 när de testar alla 600 i drag.. då tar R6:an alla de andra 600.. kawasakin tar starten men sen kommer r6:an ifatt och om. någon annan som sett den? Jo jag är rädd att få smisk :) haha

såg på en film från -00 när de testar alla 600 i drag.. då tar R6:an alla de andra 600.. kawasakin tar starten men sen kommer r6:an ifatt och om. någon annan som sett den? Jo jag är rädd att få smisk :) haha

Okey, men även fall r6an är tex. 0.1 sek snabbare 0-100 så är det föraren det kommer hänga på.

Är du små fett och lite lång så kommer du losa :arsele och har fel kläder på dig.

Allt beror på föraren.

aa men jag tänkte mer på ren fakta vad som händer om det är lika för båda..
jag menar en gym förare på en r6 drar ju en kass förare på en r1.. men verkar inte som om någon riktigt vet säkert.. känns som min ger mer men får väl testa

Men rakt fram är tråkigt... sedan skiljer det nog inte mycket i acc på en R6 o zx6'a. Åk Ninjan nu o va inte som alla andra :P

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back