R6 - Strypningssats

Gottis skrev:
Skillnaden är att våra försäkringar gäller då iaf personskyddet och det rä det viktigaste tror nog den dagen du sitter där i rull-stol och grämer dej över att du körde ostryp och inte fick ett öre från försäkringsbolaget det är en liten skillnad med ändå en viktig

men låt oss slippa tjat sen om att ni åker dit för olovlig körning

:tummenupp

ska inte sabba eran fight här men Gottis du vet att trafikförsäkringen gäller även fast att du kör (olovlig-körning) dock med höjd självrisk

Kraschar man en 25kw reggad cykel (ostrypt) så jag håller med dig då kan man kanske inte tycka så synd om personen, men men var och en får väll göra sina beslut dumma som smarta

Mr Helmut skrev:
ska inte sabba eran fight här men Gottis du vet att trafikförsäkringen gäller även fast att du kör (olovlig-körning) dock med höjd självrisk

Kraschar man en 25kw reggad cykel (ostrypt) så jag håller med dig då kan man kanske inte tycka så synd om personen, men men var och en får väll göra sina beslut dumma som smarta

vilket bolag då sist jag kollade så verkade inte som det iaf
:va

Min bästa polare omkom för ca 7 årsen i en bil olycka han va passagerare och killen som körde hade inget körkort han överlevde men fick inte ut ett öre från försäkringsbolaget för varken bil lr personskador,Min polares Anhöriga fick heller inte ut nått på hans trafikförsäkring utan bara livförsäkringen

tänk en gång till nu lägger jag iaf ner det här

Gottis skrev:
Skillnaden är att våra försäkringar gäller då iaf personskyddet och det rä det viktigaste tror nog den dagen du sitter där i rull-stol och grämer dej över att du körde ostryp och inte fick ett öre från försäkringsbolaget det är en liten skillnad med ändå en viktig

men låt oss slippa tjat sen om att ni åker dit för olovlig körning

:tummenupp

Visst men har hans ens skrivgt att han kommer göra en tråd om att han är arg för han åkte dit för olovlig körning?
Tror faktiskt han är medveten om det och inte kommer göra en tråd om det om det nu skulle hända.
Och gör han det så kan ju påhoppena börja om moral etc.

men jag förstår hur du tänker o alla tänker olika :)

Som sagt det är hans val.
Därför tycker jag inte folk ska skriva att han är idiot etc.
Vet flera som kör ostrypta 25kw maskiner som är mycket smarta.

Mycket OT nu.

Hade jag haft en hade du fått låna den på direkten då den antagligen inte vart på cykeln :tummenupp

Men herregud så dyra kan dom väll inte vara.
Mr.Helmut vad kostade din?

Gottis skrev:
Har 15 mil till Falken ca 28 till Mantorp 29 till Knutstorp 35 är det väl till Svinstad och ca 20 till Anderstorp och Gotland ring 35 mil till färjan :D när man är fast i träsket då vill man inte köra mer gata går aldrig att köra lika snabbt där köp en Motard till gatan och en R6:a till bana det enda vettiga idag med dess svin dyra försäkringar

Tänk dej för två ggr innan du kör ostryp på gatan jag tycker det är rätt med strypning på gatan...

Kolla på Skyldig här i GBG han kör ifrån R6:or och R1:or med sin zx-400 det är coolt
:yoparty

Ja det blir ju lite åka hit o dit. Men jag ska även försöka ha råd att åka land o rike runt över vintrarna för att kunna få träning under skotercross-säsongen dessutom. Och då har jag tyvärr inte råd med både körning och resa för RR.

Visst nog skulle det mest troligen vara sketakul att få fara och köra på rr banor och ta licens och tävla osv..
Dock kostar det mycket pengar och sen har jag en bit till närmsta bana också..

Freddola skrev:
Visst men har hans ens skrivgt att han kommer göra en tråd om att han är arg för han åkte dit för olovlig körning?
Tror faktiskt han är medveten om det och inte kommer göra en tråd om det om det nu skulle hända.
Och gör han det så kan ju påhoppena börja om moral etc.

men jag förstår hur du tänker o alla tänker olika :)

Som sagt det är hans val.
Därför tycker jag inte folk ska skriva att han är idiot etc.
Vet flera som kör ostrypta 25kw maskiner som är mycket smarta.

Mycket OT nu.

Hade jag haft en hade du fått låna den på direkten då den antagligen inte vart på cykeln :tummenupp

Men herregud så dyra kan dom väll inte vara.
Mr.Helmut vad kostade din?

Min sats kostade 1400 kr

Sats 1400kr = trottel stopp och bricka
Reg besiktning 600kr= titta i 5 min på cykel, titta papprena
Lät en verkstad göra jobbet så dom kunde fylla i monterings intyg m.m. men det kan man göra själv också har jag hört.
ca 1000kr för ned strypning hos verkstad

ca 3000 kr kostade det allt som allt med strypning

Mr Helmut skrev:
Min sats kostade 1400 kr

Sats 1400kr = trottel stopp och bricka
Reg besiktning 600kr= titta i 5 min på cykel, titta papprena
Lät en verkstad göra jobbet så dom kunde fylla i monterings intyg m.m. men det kan man göra själv också har jag hört.
ca 1000kr för ned strypning hos verkstad

ca 3000 kr kostade det allt som allt med strypning

Jag betalade 1400kr för strypningssatsen och 600kr för besiktning. Så billigt kan man komma undan om man vill :)

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis