R6 - Strypningssats

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nu är det så att jag har köpt mig en Yamaha yzf r6a, men eftersom jag bara har mellankort så hade jag tänkt att reg.besikta om den till 25kw. Men med tanke på att man får försäkra på full effekt osv. (jag vill köra ostrypt) så hade jag tänkt att försöka höra med någon här om det finns någon villig själ som har en strypningssats som ligger och skräpar. Någon som ev. vill låna/hyra ut den så jag kan reg.besikta om hojjen och lämna tillbaka strypningssatsen.

Tack på förhand // Tommy

eventuella flames från moraltanter att man ska köra med strypning osv.. undanbes snällt men bestämt.

Helt rätt att fråga!!!!! Om jag hade haft så hade du fått låna av mig.....

r6

Xyron skrev:
Nu är det så att jag har köpt mig en Yamaha yzf r6a, men eftersom jag bara har mellankort så hade jag tänkt att reg.besikta om den till 25kw. Men med tanke på att man får försäkra på full effekt osv. (jag vill köra ostrypt) så hade jag tänkt att försöka höra med någon här om det finns någon villig själ som har en strypningssats som ligger och skräpar. Någon som ev. vill låna/hyra ut den så jag kan reg.besikta om hojjen och lämna tillbaka strypningssatsen.

Tack på förhand // Tommy

eventuella flames från moraltanter att man ska köra med strypning osv.. undanbes snällt men bestämt.

nice hoj, kommar antaglingen göra lika dant, inte första säsongen kanske ska ju kunna köra också:D

ses på vägarna!

har en strypningssats till R6.. däremot så är det till årsmodell -03, men jag tyckte den såg ganska lika ut om man jämför med den till tidigare modeller..

Disasterpiece skrev:
har en strypningssats till R6.. däremot så är det till årsmodell -03, men jag tyckte den såg ganska lika ut om man jämför med den till tidigare modeller..

03 har insprutning så jag tror icke den passar.

Sök på strypsats eller ngt sånt så hittar du kasnke ngt, har för mig att ngn sida hade sånt för en tusing. :)

kostar väl inte många kronor att köpa en....hoppas du inte hamnar i rullstol iaf så du inte behöver ta smällen att inte få några pengar från försäkringsbolaget :kocko

du tänker jag sätta mej och äta :corn

Ps ett tips om du nu måste köra ostryp ta RR-licens och börja köra bana

:corn

Murra skrev:
03 har insprutning så jag tror icke den passar.

Sök på strypsats eller ngt sånt så hittar du kasnke ngt, har för mig att ngn sida hade sånt för en tusing. :)

Jo jag vet, men brickorna som man lägger i insuget såg i stort sett identiska ut (om dom kanske inte till o med är identiska?) med dom till tidigare modeller. Så det kanske passar ändå tänkte jag?

Gottis skrev:
kostar väl inte många kronor att köpa en....hoppas du inte hamnar i rullstol iaf så du inte behöver ta smällen att inte få några pengar från försäkringsbolaget :kocko

du tänker jag sätta mej och äta :corn

Ps ett tips om du nu måste köra ostryp ta RR-licens och börja köra bana

:corn

Skulle jag gärna gjort istället för att köra på gata, men då vill jag gärna veta vart det finns någon bana att träna på i närheten av Gävle? För tråkigt nog så är det ca 20+ mil till närmaste bana och det är väl inget man åker 1-2ggr i veckan för att träna?

Disasterpiece skrev:
Jo jag vet, men brickorna som man lägger i insuget såg i stort sett identiska ut (om dom kanske inte till o med är identiska?) med dom till tidigare modeller. Så det kanske passar ändå tänkte jag?

Skulle jag gärna gjort istället för att köra på gata, men då vill jag gärna veta vart det finns någon bana att träna på i närheten av Gävle? För tråkigt nog så är det ca 20+ mil till närmaste bana och det är väl inget man åker 1-2ggr i veckan för att träna?

Okej aa det kan stämma... :)

Men 20mil är ju inget du har ju banan där i sundsvallstrakten. Midlanda heter den.

Murra skrev:
Okej aa det kan stämma... :)

Men 20mil är ju inget du har ju banan där i sundsvallstrakten. Midlanda heter den.

Yes.. Men hur långt tror du det är från gävle till sundsvall då? Ganska precis 20 mil. Sen är det ju några till om man ska ända till midlanda, och det blir ju inte gratis 1-2 dagar i veckan :/

Förstår inte hur nu tänker, det är ju inte strypningarna dom tittar på :va det är ju papprena!

Strypnings sats köper du hos mc - kompaniet för 1400 kr, är du slö skiter du bara i att plocka i strypningen så kan du bara via upp dina papper så går du med största säkerhet igenom.

När jag reg besiktade för 1 månad sen eller vad det är så fick dom inte provköra cyklarna längre för det var för sent på året nu sa han, bara titade på blikers andra säkerthets saker eller skit saker som e-märkningar m.m. (blev kuggad första gången pga slipon/mini blinkers)

edit strypsatsen består av trottel stopp och brickor mellan fuge/cyl

Xyron skrev:

Tack på förhand // Tommy

Är det inte lite onödigt att strypa hojen? slösa tid och pengar
1: Du bor i Piteå .. där finns inte många poliser.
2. Det finns väldigt mycket fler moppefuckon där i stan som polisen lägger ner mer tid på jagar med bil och med deras nya enduro.
3: Blev i sommras omkörd mitt inne i centrala stan av en gixxer på bakhjulet (rolig fakta)
4: Det finns någon pitebo som har kört en r1a i 4 år nu utan körkort och aldrig åkt fast.

Så länge du är uppe i norrland lär du inte åka fast :tungan
Går dom inte på ursprungseffekten när man försäkrar även om den är 25kW reggad :va

eventuella flames från moraltanter att man ska köra med strypning osv.. undanbes snällt men bestämt

Disasterpiece skrev:

Har 15 mil till Falken ca 28 till Mantorp 29 till Knutstorp 35 är det väl till Svinstad och ca 20 till Anderstorp och Gotland ring 35 mil till färjan :D när man är fast i träsket då vill man inte köra mer gata går aldrig att köra lika snabbt där köp en Motard till gatan och en R6:a till bana det enda vettiga idag med dess svin dyra försäkringar

Tänk dej för två ggr innan du kör ostryp på gatan jag tycker det är rätt med strypning på gatan...

Kolla på Skyldig här i GBG han kör ifrån R6:or och R1:or med sin zx-400 det är coolt
:yoparty

Ogre skrev:
Är det inte lite onödigt att strypa hojen? slösa tid och pengar
1: Du bor i Piteå .. där finns inte många poliser.
2. Det finns väldigt mycket fler moppefuckon där i stan som polisen lägger ner mer tid på jagar med bil och med deras nya enduro.
3: Blev i sommras omkörd mitt inne i centrala stan av en gixxer på bakhjulet (rolig fakta)
4: Det finns någon pitebo som har kört en r1a i 4 år nu utan körkort och aldrig åkt fast. :kocko

Så länge du är uppe i norrland lär du inte åka fast :tungan
Går dom inte på ursprungseffekten när man försäkrar även om den är 25kW reggad :va

eventuella flames från moraltanter att man ska köra med strypning osv.. undanbes snällt men bestämt

:kocko du bad om det varför har du körkort då lr har du inte det

Ogre skrev:
Jag har körkort men inte tålamod att vänta 2 år på att få lagligt köra något med mer effekt kw/kg än 125an

Ta licens då fattar inte varför ni 125:a åkare inte förstår att varje gång ni startar det här .att ni blir Idiot förklarade antar väl att ni inte har kuk tillräkligt för att köra fort än då utan tror att effekt är allt

gör som ni vill men f-n om jag läser en tråd om att ni inte får ut ett öre från försäkringbolagen för varken hojen lr era personskador då blir bara svaret....skyller själva ......

ps Varför har du körkort då om man inte behöver oroa sig för att bli tagen va inte det att slänga pengar i sjön det blir ju iaf Olovlig körning om du åker dit på ostryp hoj :7peta

Gottis skrev:
Ta licens då fattar inte varför ni 125:a åkare inte förstår att varje gång ni startar det här .att ni blir Idiot förklarade antar väl att ni inte har kuk tillräkligt för att köra fort än då utan tror att effekt är allt

gör som ni vill men f-n om jag läser en tråd om att ni inte får ut ett öre från försäkringbolagen för varken hojen lr era personskador då blir bara svaret....skyller själva ......

ps Varför har du körkort då om man inte behöver oroa sig för att bli tagen va inte det att slänga pengar i sjön det blir ju iaf Olovlig körning om du åker dit på ostryp hoj :7peta

Jag ger mig. DU har rätt. Jag vill köra på bana men har ca 40 mil ENKEL väg till närmaste bana :3freak

Låt kille få köra ostrypt om han vill.
Till alla er som gnäller över att era premier blir högre.
Så borde ni ju även ta o gnälla på alla som kör för snabbt / oansvarigt/ slangar etc då dom flesta olyckor antagligen sker då.

Tror faktiskt inte det är majoriteten av folket som kör ostrypt 25kw maskiner som trissar upp premierna utan jag tror det är folk som kör för snabbt/ oansvarigt/ busigt och har kul me cyklarna som kör ikull i främsta fall.
Alltså i stort sett dom flesta här.
Inte alla men många.

Tror faktiskt ja hade kört lugnare med en 25 kw ostrypt mc när jag vart 18 än när jag är 20 då jag vet att jag Absolute inte kmr få några problem om ja klotar me försäkringsbolaget.

Så till alla er som gnäller på alla som kör ostrypta 25 kw maskiner utan lov, ta o gnäll på alla som kör för snabbt etc också eller är det okey bara man är 20 och tillåtelse att köra den cykeln?

Tycker Dubbelmoralen kan vara Mycket hög här ibland.

Freddola skrev:
Låt kille få köra ostrypt om han vill.
Till alla er som gnäller över att era premier blir högre.
Så borde ni ju även ta o gnälla på alla som kör för snabbt / oansvarigt/ slangar etc då dom flesta olyckor antagligen sker då.

Tror faktiskt inte det är majoriteten av folket som kör ostrypt 25kw maskiner som trissar upp premierna utan jag tror det är folk som kör för snabbt/ oansvarigt/ busigt och har kul me cyklarna som kör ikull i främsta fall.
Alltså i stort sett dom flesta här.
Inte alla men många.

Tror faktiskt ja hade kört lugnare med en 25 kw ostrypt mc när jag vart 18 än när jag är 20 då jag vet att jag Absolute inte kmr få några problem om ja klotar me försäkringsbolaget.

Så till alla er som gnäller på alla som kör ostrypta 25 kw maskiner utan lov, ta o gnäll på alla som kör för snabbt etc också eller är det okey bara man är 20 och tillåtelse att köra den cykeln?

Tycker Dubbelmoralen kan vara Mycket hög här ibland.

Skillnaden är att våra försäkringar gäller då iaf personskyddet och det rä det viktigaste tror nog den dagen du sitter där i rull-stol och grämer dej över att du körde ostryp och inte fick ett öre från försäkringsbolaget det är en liten skillnad med ändå en viktig

men låt oss slippa tjat sen om att ni åker dit för olovlig körning

:tummenupp

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!