R6-sajt....

Får se om jag orkar innan någon annan tar tag i det. Känns dock inte som att det är lönt att lägga ut pengar på domännamn och forumlicens för en såpass smal målgrupp. Kanske vore värt det om det bildas någon typ av R6- eller R1 & R6-klubb i Sverige.

Silwer skrev:
ni kan ju hålla er till Yamaha R? modeller eller nåt sånt

Precis min mening. Att göra ett forum bara för R6-ägare i Sverige skulle bli alldeles för smalt för att vara värt mödan. Bättre i så fall att göra ett engelskspråkigt forum, men då konkurrerar man med R1-forum.com vilket inte lär bli så enkelt. :)

Nej, en bättre idé tycker jag vore att starta någon typ av klubb eller förening för Sveriges alla ägare av Yamahas R-hojar. På hemsidan ska det givetvis finnas ett forum.

Låter det intressant?

McB skrev:
Precis min mening. Att göra ett forum bara för R6-ägare i Sverige skulle bli alldeles för smalt för att vara värt mödan. Bättre i så fall att göra ett engelskspråkigt forum, men då konkurrerar man med R1-forum.com vilket inte lär bli så enkelt. :)

Nej, en bättre idé tycker jag vore att starta någon typ av klubb eller förening för Sveriges alla ägare av Yamahas R-hojar. På hemsidan ska det givetvis finnas ett forum.

Låter det intressant?

Tycker att det låter som en bra ide. Men finns det inte en risk att R1-ägarna blir av stor majoritet och därmed mest R1-snack? För att tanken från början var ju att det skulle bli en R6-sajt.

Wiken skrev:
Tycker att det låter som en bra ide. Men finns det inte en risk att R1-ägarna blir av stor majoritet och därmed mest R1-snack? För att tanken från början var ju att det skulle bli en R6-sajt.

Man kan ju ha en R1-del och en R6-del på forumet, samt en massa andra halvflummiga kategorier, precis som här.

Nåväl, första steget är i så fall att starta en klubb. Sätt igång någon, för jag orkar inte ta tag i det, inte nu i alla fall.

McB skrev:

Låter det intressant?

Blås på!! :tummenupp

Om nån nu har tid å ork?? Kanske kan ju börja me nått liknande som Ninjaclubsweden, me forum å så......
Bytte ju precis till riktig hoj så jag platsar ju inte där längre.... :fakta :cool:

Last edited:
låter som en bra idé

Eller bara lägger man upp ett forum... och en hyffsat flashig index sida....

Jag kommer nog att köra min r6:a 2år till

Jag vet vilket webbhotell som det blir i så fall. Har jobbat med många av dem under åren, och det är få som man kan lita på i vått och torrt.

Vet ej hur länge jag behåller min r6:a men jag är villig att offra en 50-100kr för att va med på en hörna som member in da club :tummenupp

McB skrev:
Vad var bra med den, förutom att den kan fungera som avskräckande exempel när det gäller webdesign?

Vad fan vet jag om webbdesign... fick ändå bara vg i kursen. Bidra med något bättre själv så blir alla nöjda :fakta

Vapor skrev:
Vad fan vet jag om webbdesign... fick ändå bara vg i kursen. Bidra med något bättre själv så blir alla nöjda :fakta

Om vi kan enas om något så gör jag gärna det. :hej

Första steget vore väl att lägga upp någon form av medlemslista, eller i alla fall en lista som folk får skriva upp sig på. Dock ser jag ett antal problem med ett sånt här forum, och det är den smala målgruppen. En dedikerad R6-klubb skulle nog inte bli så populär, så det man skulle göra är i så fall att starta en R1/R6-klubb, precis som VTR- eller Fireblade-klubbarna som redan finns.

Nå, finns det intresse av detta?

Kyckling skrev:
Den här finns ju annars: R6-sida
Finns lite godis där som manualer t.ex

Det där är en kanonbra sida, men det finns väl inget forum där? Dessutom är den inte svenskspråkig, vilket är det som efterfrågas.

Jag tycker personligen att vi startar en sida. Nån som känner sig manad att ta fram html-kunskaperna??

Jag kan bidra med en högst tillfällig server som vi givetvis får byta senare eller iaf fixa nytt namn på, typ r6klubben.com eller liknande.

Den som är så att säga headmaster av hemsidan, den som får sköta det mesta med att lägga upp sidan på server med mera, får ju ta hand om eventuell finans typ till domännamn med mera.

Jag är som sagt beredd att betala en symbolisk summa på 50 kr.
Hörde att ett domännamn bara går på en 75 spänn så om man kan fixa en server så vore det ju billigast.

------ MEMBERS ------
1) Vapor

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back