romanochavo
galen? nää bah lite knäpp =)
Tänkte ni ska få en länk som e ganska kul att kolla runt på hojar i italien... den är ganska så användarvänlig =)
http://www.subito.it/
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte ni ska få en länk som e ganska kul att kolla runt på hojar i italien... den är ganska så användarvänlig =)
Tyckte att designen på sidan var bekant...? Fasen vad billiga hojar, man fick lite sug...
shit det är ju sjukt billigt i itialien! hittade en gixxer 1000 03a med 1000mil på mätaren för sjuka 3400 euro! Galet.
Någon som tagit reda på fraktkostnader ännu?
Måste man verkligen betala 600 Euro=5500 Sek i skatt om man som italienare säljer en hoj? Låter väldigt mycket, du menade inte 600 SEK?
shit det är ju sjukt billigt i itialien! hittade en gixxer 1000 03a med 1000mil på mätaren för sjuka 3400 euro! Galet.
Någon som tagit reda på fraktkostnader ännu?
Reagerade själv över denna summa, men 600 Euro ~ 5800kr var den summa jag fick höra.
Det är ju det jag menar med hela denna tråden!!![]()
Hatar att läsa blocket och alla sjuka priser just nu på framförallt R6-99-01.
Här ska köpas hoj hos maffian!!! Hur billigt som hellst, jag ska börja kolla upp frakt, men hittar du något bra så skriv gärna vilket företag och pris!![]()
Kan man inte hämta hojen med bil själv?
Är det nån som har koll på vilka papper rutiner man behöver för att få hem en cykel ifrån italien?? Det finns ju hur många trådar som helst men alla bara tror hit å dit ingen som vet säkert..
Läste detta på Expressen.se (Vet att det står bilar) :
Hur köper man sin bil i Italien?
Det är inga svårigheter att få den italienska bilen godkänd i Sverige, eftersom Italien är medlem i EU. Men två saker skiljer sig jämfört med att importera bilen från Tyskland. Det går inte att teckna en exportregistrering på samma sätt som i Tyskland. Därför får man frakta hem bilen oregistrerad via ett transportföretag. Eller så hjälper den italienska exporthandlaren dig mot en avgift att köra hem bilen med de italienska skyltarna på. Väl hemma sänder man tillbaka skyltarna när bilen är registrerad i Sverige. En del bilprovningsstationer har också haft svårt att acceptera att bilen kommit med en vidimerad kopia av det italienska registreringsbeviset. För att vara på den säkra sidan, se till att få registreringsbeviset i original. Den italienska handlaren vill sedan ha ett intyg på att den svenska bilprovningen tagit emot och arkiverat det italienska registreringsbeviset. I Sverige tillkommer registreringsbesiktning och skylt- och skrotningsavgiften
Måste man verkligen betala 600 Euro=5500 Sek i skatt om man som italienare säljer en hoj? Låter väldigt mycket, du menade inte 600 SEK?
Det kostar inte 600 euro och det är ingen "skatt". Det är en ägarbyteavgift (samma som man har i norge). Om jag kjöper en beg. hoj i italien har jag 2 val:
- jag kan gå til Motorizzazione som är det samma som det svenska vägverket, göra "arbetet" med ägarbyte själv och betala typ 100 euro.
- Jag kan gå til en firma som gör det för mig, då kostar det lite mera, och man får pappren i posten efter en vecka. Här i milano kostar det 180-200 euro.
Du kan jo skriva hojen på din kompis och kjöra hem den.
OK, nu är det väl inte jag som har kompis i Italien, men om man skriver den på en kompis i Italien och kör hem hojen, blir det då inga problem med att avregga den i Italien? Man behöver alltså inte visa upp hojen hos Motorizzazione i samband med avreggningen?
Sedan blir det väl i så fall två ägarbyten à 1000-2000 kr. Lägger man därefter till transportkostnad + ca 2000 för inregg i Sverige så blir det inte så lönsamt...
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |