R6, folk som kan saker om cdi-boxar?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Yamaha R6, Cdi-boxar och serienummer...

Som en uppföljning på denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48864 (Snabb resumé: Cykeln drar bra mellan 10-12KRPM, men sedan inget mera, vilket lett till tron att den är strypt eller något som är skumt på den) skulle jag behöva ytterligare lite hjälp.

Har tittat igenom cykeln lite nu, och hittat ett serienummer på cdi-boxen,
F8T358, är det någon som har något att säga om det? Jämförde serienummret med numret som stod i en cd-servicemanual, och enligt manualen ska numret vara F8T362 original?

Mycket tacksam för svar.

- Peter -
 
Last edited:
Skulle vara jättetacksam om någon kunde komma med en liten idé om vad skillnaderna kan vara mellan dessa två, eller vart man kan vända sig för att få reda på det?

Kan någon annan R6-ägare titta på sin cykel och se vad den har för cdibox?

Snälla? :)

- P -
 
r6

Vad handlar det om för årsmodell!


Peccus skrev:
Skulle vara jättetacksam om någon kunde komma med en liten idé om vad skillnaderna kan vara mellan dessa två, eller vart man kan vända sig för att få reda på det?

Kan någon annan R6-ägare titta på sin cykel och se vad den har för cdibox?

Snälla? :)

- P -
 
Peccus skrev:
Cykeln drar bra mellan 10-12KRPM, men sedan inget mera, vilket lett till tron att den är strypt eller något som är skumt på den) skulle jag behöva ytterligare lite hjälp.

Slår du i en varvtalsstopp så att låter ring-ding-ring-ding vid 12k? Om inte, är den inte strypt, iaf inte i tändningen.
 
Peccus skrev:
Som en uppföljning på denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48864 (Snabb resumé: Cykeln drar bra mellan 10-12KRPM, men sedan inget mera, vilket lett till tron att den är strypt eller något som är skumt på den) skulle jag behöva ytterligare lite hjälp.

Har tittat igenom cykeln lite nu, och hittat ett serienummer på cdi-boxen,
F8T358, är det någon som har något att säga om det? Jämförde serienummret med numret som stod i en cd-servicemanual, och enligt manualen ska numret vara F8T362 original?

Mycket tacksam för svar.

- Peter -

Har en R6-00 och serienummret på min box är F8T354 :va
Har inga problem med att den inte drar till "rött" ivf.
 
Får börja med att tacka för alla svar!

Nu är problemet löst och tänkte att det kanske är värt att skriva några rader om det.

Det satt ett higpipe på hojen, som hade en rätt skum (tråkig) böj, ordnade detta och böjde om röret. Detta var boven, verkar som att avgaserna "fastnade" på vägen ut... och jag antar att det kvävde cykeln. Satte på ett micron helsystem istället och nu går den som en klocka!

Simma lungt.

- Peter -
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top