R6, folk som kan saker om cdi-boxar?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Yamaha R6, Cdi-boxar och serienummer...

Som en uppföljning på denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48864 (Snabb resumé: Cykeln drar bra mellan 10-12KRPM, men sedan inget mera, vilket lett till tron att den är strypt eller något som är skumt på den) skulle jag behöva ytterligare lite hjälp.

Har tittat igenom cykeln lite nu, och hittat ett serienummer på cdi-boxen,
F8T358, är det någon som har något att säga om det? Jämförde serienummret med numret som stod i en cd-servicemanual, och enligt manualen ska numret vara F8T362 original?

Mycket tacksam för svar.

- Peter -
 
Last edited:
Skulle vara jättetacksam om någon kunde komma med en liten idé om vad skillnaderna kan vara mellan dessa två, eller vart man kan vända sig för att få reda på det?

Kan någon annan R6-ägare titta på sin cykel och se vad den har för cdibox?

Snälla? :)

- P -
 
r6

Vad handlar det om för årsmodell!


Peccus skrev:
Skulle vara jättetacksam om någon kunde komma med en liten idé om vad skillnaderna kan vara mellan dessa två, eller vart man kan vända sig för att få reda på det?

Kan någon annan R6-ägare titta på sin cykel och se vad den har för cdibox?

Snälla? :)

- P -
 
Peccus skrev:
Cykeln drar bra mellan 10-12KRPM, men sedan inget mera, vilket lett till tron att den är strypt eller något som är skumt på den) skulle jag behöva ytterligare lite hjälp.

Slår du i en varvtalsstopp så att låter ring-ding-ring-ding vid 12k? Om inte, är den inte strypt, iaf inte i tändningen.
 
Peccus skrev:
Som en uppföljning på denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=48864 (Snabb resumé: Cykeln drar bra mellan 10-12KRPM, men sedan inget mera, vilket lett till tron att den är strypt eller något som är skumt på den) skulle jag behöva ytterligare lite hjälp.

Har tittat igenom cykeln lite nu, och hittat ett serienummer på cdi-boxen,
F8T358, är det någon som har något att säga om det? Jämförde serienummret med numret som stod i en cd-servicemanual, och enligt manualen ska numret vara F8T362 original?

Mycket tacksam för svar.

- Peter -

Har en R6-00 och serienummret på min box är F8T354 :va
Har inga problem med att den inte drar till "rött" ivf.
 
Får börja med att tacka för alla svar!

Nu är problemet löst och tänkte att det kanske är värt att skriva några rader om det.

Det satt ett higpipe på hojen, som hade en rätt skum (tråkig) böj, ordnade detta och böjde om röret. Detta var boven, verkar som att avgaserna "fastnade" på vägen ut... och jag antar att det kvävde cykeln. Satte på ett micron helsystem istället och nu går den som en klocka!

Simma lungt.

- Peter -
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top