R6, CBR600 eller ZX-6R?

skajdajv

Lagom är för lite
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6 -06
Hej

Jag har precis tagit mitt MCkort och ska köpa min första hoj. Tänker mig en sporthoj storlek 600 kubik, av årsmodell -06.

Försöker klura ut vad som skiljer ovanstående hojar.
Men blir ärligt talat inte mycket klokare, trots att jag läst en hel del. Har aldrig sett några jämförelsetester dem emellan. Utan bara enskilda recensioner, där recensenten säger att just DEN motorcykeln är väldigt bra. Utan att nämna konkurenterna.

Så nu till min fråga som är kort:
Vilken av dem är bäst? :va

Sen förstår jag också att den som äger en Honda kommer att svara att självklart CBR600 är bäst. Det är inte det jag är ute efter, utan snarare få höra lite mer nyktert obektiva för och nackdelar med de olika hojarna.

skajdajv skrev:
2293152

Sen förstår jag också att den som äger en Honda kommer att svara att självklart CBR600 är bäst. Det är inte det jag är ute efter, utan snarare få höra lite mer nyktert obektiva för och nackdelar med de olika hojarna.

Same shit, new wrapping... :)

Det skiljer väldigt lite mellan dessa men det skiljer och du måste själv hitta skillnaden för den är unik för just dej.

skajdajv skrev:
2293152 Hej

Jag har precis tagit mitt MCkort och ska köpa min första hoj. Tänker mig en sporthoj storlek 600 kubik, av årsmodell -06.

Försöker klura ut vad som skiljer ovanstående hojar.
Men blir ärligt talat inte mycket klokare, trots att jag läst en hel del. Har aldrig sett några jämförelsetester dem emellan. Utan bara enskilda recensioner, där recensenten säger att just DEN motorcykeln är väldigt bra. Utan att nämna konkurenterna.

Köp den du gillar bäst, svårt att hitta några nackdelar med en helt ny 06 av de tre märkena.
Honda var ju snyggast tills i år när Yamahan kom med sin som jag gillar massor, dock är jag för lång för den annars hade det nog blivit en sådan.
har du möjlighet att få provköra så gör det och ta den du gillar bäst...

kommer ha lika kul på vilken du än väljer

Finns tester av dom i Bike från i år, var väl med i Masterbike med om jag minns rätt.

mvh Micke

Är nog inte några enorma skillnader... R6an är väl mest "nyhet" av dom kanske.. Skulle nog börja med att titta vad försäkringen kostar på dom olika! kan skilja sig en del!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back