R6:a framhjul.

Om du nu inte ens vet hur man får bort hjulet. Skall du verkligen ge dig på att byta p-boxar själv:confused:

Framhjulet sitter fast med en lång axel med en gigantisk insexa i ena änden kanske 19?

/Urban

Om du nu inte ens vet hur man får bort hjulet. Skall du verkligen ge dig på att byta p-boxar själv:confused:

Den tanken for genom mitt huvud oxå. Nu sitter det ju inte nån USD-gaffel på denna modell vilket gör det hela något enklare. Men som sagt, framhjulet är nog det minsta bekymret.

Jag vet hur man får bort det men lyckas inte lossa det...
Sen så måste man väl testa för att lära sig? :tummenupp
Det är inte den första dämparen som jag har vart på och pillat med så jag vet lite vad jag ger mig in på men skulle aldrig kunna säga att jag kan mycket om dem.

Ligger fjädern i press i dämparen på en R6 -00 eller fungerar det som på en Honda NSR?

Framhjulet sitter fast med en lång axel med en gigantisk insexa i ena änden kanske 19?

/Urban

Men den verkar gjord av plast? och sitter som fan, håller den? Blev osäker på om jag vågade ta i mer därför ställde jag frågan till er! Tackar! :)

Edit, fick loss hjulet... Nu ska jag på dämparen, nått jag borde tänka på med denna dämparen?

Men den verkar gjord av plast? och sitter som fan, håller den? Blev osäker på om jag vågade ta i mer därför ställde jag frågan till er! Tackar! :)

Edit, fick loss hjulet... Nu ska jag på dämparen, nått jag borde tänka på med denna dämparen?

Plast? Nej det är det inte =)

Jag svarvade en "dorn" som man hade när man tryckte dit packboxen.

Lycka till / Urban

bara att plocka dammskyddet,ta bort låsringen innuti och slå isär.före det har du lossat toppmountet som sitter med en fjorton mot returpaketet.viktigt är att du sätter dit de exakt lika många var på båda gafflarna.tror det var 23 mm som du skulle ha från första gängan till mountet.kolla mec handbok på yzf.net

bara att plocka dammskyddet,ta bort låsringen innuti och slå isär.före det har du lossat toppmountet som sitter med en fjorton mot returpaketet.viktigt är att du sätter dit de exakt lika många var på båda gafflarna.tror det var 23 mm som du skulle ha från första gängan till mountet.kolla mec handbok på yzf.net

Ah! Tackar hjälpte till rejält! :fattartil Ibland känner man sig som en idiot... :pangihuve

yzf.net funkade inte?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...