Jag har en R6:a, 99-02, med ett okänt antal mil på mätarn och den vägrar bli varm under drift (med fartvind).
Det står oftast "LO" (temp < 40 grader) eller vid enstaka tillfällen knappa 41-44 grader. Idag var nog undantaget, regnträning och mätaren visade som mest 55 grader (vad jag kunde notera).
Däremot när jag rullar in i depån igen så går tempen upp till strax över 80 grader, och om den får stå ett tag så går den till över 100 grader (vid varm väderlek eller då varvtalet varieras över tomgång (> 3000 varv) ).
Fläkten är borta och termostaten likaså (finner den inte). Ingen glykol i kylvattnet, bara vatten (avjoniserat) blandat med Water Wetter.
Den kyler alltså för mycket, är det till att tejpa kylaren för att få ner kylarean?
Men det ska väl inte behövas vid varmt väder?
Var mäts temperaturen?
Tacksam för hjälp.
/Pälle
Det står oftast "LO" (temp < 40 grader) eller vid enstaka tillfällen knappa 41-44 grader. Idag var nog undantaget, regnträning och mätaren visade som mest 55 grader (vad jag kunde notera).
Däremot när jag rullar in i depån igen så går tempen upp till strax över 80 grader, och om den får stå ett tag så går den till över 100 grader (vid varm väderlek eller då varvtalet varieras över tomgång (> 3000 varv) ).
Fläkten är borta och termostaten likaså (finner den inte). Ingen glykol i kylvattnet, bara vatten (avjoniserat) blandat med Water Wetter.
Den kyler alltså för mycket, är det till att tejpa kylaren för att få ner kylarean?
Men det ska väl inte behövas vid varmt väder?
Var mäts temperaturen?
Tacksam för hjälp.
/Pälle