Berra_83
Per
Provkörde båda nyinhandlade rejshojjarna (r6 00 och 01) igår, efter att ha fått ihop dem efter service och plock och fix, äntligen! Köpte dem i varierande skick. Nu har båda fått nya stift, kollade ventiler, synkade och rengorda förgasare osv. Båda svarar bra på gas, vid stillastående. Men vid provkörning igår fann vi ett ej tidigare känt problem;
en av dem gick som ett spjut och ville inte ha framhjulet i backen.. men den andra, va inte fullt så bra.
Den drar jämnt med den andra upp till ca 10.000 varv, sen är det som att det tar stopp.. Undrade om varvmätaren va paj, orkar inte mer där. Alls!
Så den känns rätt kvick upp till kanske 9.000-10.000 men sen finns inte mer kraft att hämta - går att få upp den till 11.000-12.000 om man har 500 meter på sej. Har bytt stift, olja, fiilter, rengjort förgasarna och synkat dem.
Ska pumpa ur all gammal bensin - och byta den, och hälla i ny för att se om det är bensinen som är "utlakad" om den nu är så gammal (kan va gammal). Men när den är bytt så kan det inte vara det.
Vad blir sen nästa steg i letandet på de sista 5000 varven?
Vad kan man tänka sig och i vilken ordning ska man ta det?
Tacksam för svar!
en av dem gick som ett spjut och ville inte ha framhjulet i backen.. men den andra, va inte fullt så bra.
Den drar jämnt med den andra upp till ca 10.000 varv, sen är det som att det tar stopp.. Undrade om varvmätaren va paj, orkar inte mer där. Alls!
Så den känns rätt kvick upp till kanske 9.000-10.000 men sen finns inte mer kraft att hämta - går att få upp den till 11.000-12.000 om man har 500 meter på sej. Har bytt stift, olja, fiilter, rengjort förgasarna och synkat dem.
Ska pumpa ur all gammal bensin - och byta den, och hälla i ny för att se om det är bensinen som är "utlakad" om den nu är så gammal (kan va gammal). Men när den är bytt så kan det inte vara det.
Vad blir sen nästa steg i letandet på de sista 5000 varven?
Vad kan man tänka sig och i vilken ordning ska man ta det?
Tacksam för svar!