R6 -00 svårstartad varm.

NU GÅR DEN!!!!! lättstartad oxå..
:tummenupp:tummenupp:yoparty:D:):tungan

Vill ni veta vad det var???

//Nicklas
 
VEVHUSKOMP som F**N... när vi höll för avgasventilationen uppe på motorn och varvade på motorn så byggde den upp ett sånt tryck att ventilkåpspackningen trycktes ut...

Bytt motor nu så den.. starta hur lätt som hellst...

TUSEN TACK för all hjälp....

//Nicklas
 
VEVHUSKOMP som F**N... när vi höll för avgasventilationen uppe på motorn och varvade på motorn så byggde den upp ett sånt tryck att ventilkåpspackningen trycktes ut...

Bytt motor nu så den.. starta hur lätt som hellst...

TUSEN TACK för all hjälp....

//Nicklas

Grattis! En sån härlig känsla när man väl hittat felet!
....Men behövde du byta hela motorn?
 
Jag ha ju kunnat byta bara ringar men ta ju sån tid att få tag i alla delar så det va enklast...

//N


Öppna motorn nu och titta efter en spricka... hade var bra och veta felsymtomer på detta fel om det nu är en spricka! (dvs att det läcker komp/tryck förbi kolvringarna i sprickan)
 
Öppna motorn nu och titta efter en spricka... hade var bra och veta felsymtomer på detta fel om det nu är en spricka! (dvs att det läcker komp/tryck förbi kolvringarna i sprickan)

Tuvär så bytte jag in den gamla motorn så det bli svårt..

//Nicklas

Fan vad skönt!!!! Äntligen!!!! Varför blir det så?

förmodligen dåliga kolvringar eller spricka i nån cylinder..
 
Last edited:
Både misär och ändå inte. Planen var att fixa kolvringarna så jag skulle ta kolvarna från reservmotorn (som har skjutit vevaxlellagret på 3an) och släppa i motorn.

Tyvärr stötte jag på lite patrull. Enorm spricka i 1ans cylinder med ca 1*1cm nicasilsläpp, och "bara" 4-5cm långa sprickor i 2an och 3an. 4an såg bra ut....
Reservdelsmotorn konverterades snabbt till primärmotor med gamla veven, stakarna och växellådan i.

Varför spicker cylindrarna på detta sättet ?

//Peter
 

Bifogat

  • IMG_3790.jpg
    IMG_3790.jpg
    231.2 KB · Visningar: 310
  • IMG_3791.jpg
    IMG_3791.jpg
    213.7 KB · Visningar: 246
  • IMG_3794.jpg
    IMG_3794.jpg
    211.9 KB · Visningar: 198
  • IMG_3798.jpg
    IMG_3798.jpg
    215.2 KB · Visningar: 246
Både misär och ändå inte. Planen var att fixa kolvringarna så jag skulle ta kolvarna från reservmotorn (som har skjutit vevaxlellagret på 3an) och släppa i motorn.

Tyvärr stötte jag på lite patrull. Enorm spricka i 1ans cylinder med ca 1*1cm nicasilsläpp, och "bara" 4-5cm långa sprickor i 2an och 3an. 4an såg bra ut....
Reservdelsmotorn konverterades snabbt till primärmotor med gamla veven, stakarna och växellådan i.

Varför spicker cylindrarna på detta sättet ?

//Peter

syns ju på både 1,2.,3

syns ju på både 1,2.,3

ehhvad ny topp som gäller, om ja vore du så skulle ja huuggga en så ny som gick,,,,,,med andra ord dom har dä säkert skit som ligger , tjata o få det nyaste
 
Last edited:
syns ju på både 1,2.,3



ehhvad ny topp som gäller, om ja vore du så skulle ja huuggga en så ny som gick,,,,,,med andra ord dom har dä säkert skit som ligger , tjata o få det nyaste

Nu skall jag inte dryga mig men gör som så att du sparar dina inlägg och läser igenom dem imorgon när du blivit av med ca 2 promille och är de då fortfarande inte tydbara så släng dem, ok ? :krama

//P
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top