R6 00- elproblem

Originalbatteriet på R6:an torde ju vara nästintill omöjligt att koppla in på fel pol. Kablarna räcker ju liksom inte till och eftersom batteriet ligger ned så går det inte att vända på heller. Då hamnar batteriterminalerna nedåt in i batterilådan.
:va

Röd kabel -> Plus
Svart kabel -> minus
 
Har fått ett feltillverkat till bil så helt omöjligt är det inte om batteriet är nytt.
 
Tre klick vänster.

Hm okej, och sen sitter kablarna på mätarn rätt?

Jag jag tror verkligen inte jag har kopplat fel heller.. Men problemen uppstod ju när jag fortfarande hade det gammla batteriet. Visserligen hade jag kopplat startmotorn fel först. Hade kopplat den långa svart som ska till motorn på minus på batteriet och jordkabeln på startmotorn.

En annan sak var ju att säkringen (20a) "signal" gick när jag kopplade jordkabeln. Sen råkade jag sätta i en (30a) som inte gick, så då pajja väl nåt annat. Men den måste ju va för tuta o blinkers bara?!
 
Hm okej, och sen sitter kablarna på mätarn rätt?

Jag jag tror verkligen inte jag har kopplat fel heller.. Men problemen uppstod ju när jag fortfarande hade det gammla batteriet. Visserligen hade jag kopplat startmotorn fel först. Hade kopplat den långa svart som ska till motorn på minus på batteriet och jordkabeln på startmotorn.

En annan sak var ju att säkringen (20a) "signal" gick när jag kopplade jordkabeln. Sen råkade jag sätta i en (30a) som inte gick, så då pajja väl nåt annat. Men den måste ju va för tuta o blinkers bara?!

Ja, kablarna sitter rätt.
 
Har fått ett feltillverkat till bil så helt omöjligt är det inte om batteriet är nytt.
Där ser man. Aldrig stött på eller hört talas om det själv.
Fan, vilken härva att felsöka ett sådant fel utan en hint i rätt riktning.

Det är läge att TS kollar att plus är plus, för säkerhets skull.
 
Vet inte riktigt vad du menar.. tror jag bara har en bara en voltmeter men de hjälper väl inte mkt
 
IMG_0193.jpg

betyder väl att det funkar som det ska?
 
Last edited:
Ja, allt stämmer nog dessvärre vad det gäller batteri och uppkoppling.

alltså inte för att vara sån men när jag ser på din mätningar med multimeter och mätpennan så får du vääääldigt konstiga värden?? som på denna så är det 6V som lyser och 12v lyser svagt vilket innebär att du bör ligga nånstans där emellan (8-10v) vilket är ett tecken på en väldigt glappig kontakt. följ minus kabeln från batteriet till block och kontrollera så att du har ordentligt kontakt och inte använder massa konstiga brickor eller sotigt eller annat skräp som staller till det med ledningen.
 
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Back
Top