Köra för fort![]()
Nackskott på halvdistans för regulatorn och fortkörning 31 km/h över (111 km/h resp 121 km/h) körkortsindragning.
Förr var det inte så farligt dyrt i europa iaf men idag vågar jag inte ens tänka på vad det kan kosta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Köra för fort![]()
Köra för fort![]()
Jag hörde av en chaffis att den högsta fortkörningsbötern i frankrike var 7000 euro. typ sjuttio lakan alltså, fast så fort man kanske inte kommer upp med lastbil.
Högre för lastbilar eller? Låter osanorlikt högt.
Nja, I Finland t.ex. har jag för mig det är dagsböter på fortkörning, dvs inkomstbaserad. Var nån direktör som fick typ 400.000:- i fortkörningsböter för ett år sen eller så. Kan ha varit på Åland (men Åland tillhär ju Finland).

Det är riktigt, tuffa böter i Finland![]()
Jag hörde av en chaffis att den högsta fortkörningsbötern i frankrike var 7000 euro. typ sjuttio lakan alltså, fast så fort man kanske inte kommer upp med lastbil.
Det är riktigt, tuffa böter i Finland![]()

Japp vi har dagsbötersystem i Finland. Böterna baseras på inkomsten. Är väl ett rätt så rättvist system egentligen, svider lika mycket för alla då oberoende om man drar in mycket eller lite pengar.
Nokia VD:n körde 25 km/h för fort med sin HD, tror han fick böta närmare 116 000 euro!![]()
Japp vi har dagsbötersystem i Finland. Böterna baseras på inkomsten. Är väl ett rätt så rättvist system egentligen, svider lika mycket för alla då oberoende om man drar in mycket eller lite pengar.
Nokia VD:n körde 25 km/h för fort med sin HD, tror han fick böta närmare 116 000 euro!![]()
Fast 116k euro låter ju jävligt mycket
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |