R1a Säljes

Eureka skrev:
Tjejens gamla hoj.. som hon sålde för 2,5 år sedan för 39.000 :-

Då hade den gått 2.400 mil!

VM i bluff på blocket :)

e de jag som ser illa å fantiserar eller är det -00 ans kåpor.. för vad jag minns så ser -99an annorlunda ut, på baken iaf
 
Är det ingen av optimisterna som annonserar på blocket som också är med här på forumet? Det hade varit mycket intressant ur ett psykologiskt perspektiv att höra hur de resonerar... Det kanske är såna där stackare som är hunsade av frugan att göra sig av med hojen, så sätter de in objekten tokdyrt för att kunna ha kvar dem med bra anledning. Måste ju va nåt sånt.
 
Å andra sidan får de väl begära vad de vill även om ni vill betala 20 papp mindre, man ska också tänka på att hojar med orginallack i bra skick blir mer värda än nåt omlackat.
Nu kommer ni säkert med invändningar men så är det.
Tänk om de får dem sålda, var de dumma då?
 
Det kan nog diskuteras i evigheter vad man bör betala för olika hojar. Att prisskillnaderna är stora är väl inte särskilt konstigt då det finns många vurpade och sönderkörda as på marknaden. Synd att alla fina cyklar också drabbas.

Jag har inte sålt någon motorcykel än, men har försökt sälja en del andra "säsongsbetonade" leksaker. Min erfarenhet är att folk vill pruta oavsett vad utgångspriset är. Utgångspriset var tom under inbyteslistan, det verkade inte hjälpa utan folk trodde istället man var desperat och trodde sig göra "årets klipp" och prutade hejdlöst ändå. Det var så illa att det lönade sig att byta in skotern på en firma istället.

Skulle jag annonsera ut min hoj idag så skulle jag baka in en storprutmån. Om folk sedan får vad man begär är en annan sak, men det skadar väl inte att prova.

Att sedan 50% av alla spekulanter efter prut, provkörningar mm säger, "vill du byta in min bil/husvagn/pizzeria? För jag har inte tillräckligt med kontanter" får mig att förstå varför folk byter in sin hoj på firma och slipper allt krångel.
 
Min erfarenhet säger mig att det är korkat att sätta ut en annons med mycket prutmån om man vill få objektet sålt. Jag vet hur jag och mina polare resonerar när vi ser såna där överprisade annonser, vi pallar inte ens ringa på objekten... Jag är övertygad om att de flesta resonerar på samma sätt, vilket resulterar i ett minimalt/icke existerande antal intressenter, vilket i sin tur leder till att oavsett hur jävla fint objektet är inte får det sålt. En trist historia skulle jag tycka. Nu vet man ju förstås inte i vilket syfte annonsen är utsatt. Man kanske bara är intresserad av att sälja om man får rysligt bra betalt och då är det ju en helt annan femma.

Det här visste ju med all säkerhet alla redan så varför ödslar jag ens min tid :huvet
 
heimdal skrev:
VM i bluff på blocket :)

e de jag som ser illa å fantiserar eller är det -00 ans kåpor.. för vad jag minns så ser -99an annorlunda ut, på baken iaf

Det är en R6 99á .. tyskimport dessutom !
 
Florodoltarzan, råkar du aldrig ut för dom som vill pruta 10k av 50k trots att man har det billigaste objektet på blocket.se? När man vid upprepade tillfällen haft att göra med dessa "drömmare" så börjar man fundera på att byta taktik.

Skulle jag annonsera ut en hoj som jag vill ha ca50k för så skulle annonspriset hamna på 57-58k. Hur resonerar ni andra?

Ni som nyligen sålt era hojar, hur mycket fick ni jämfört med inbyteslistan?

Ang R1-00 för 82 kkr, så är den väl inte på något sätt rimligt prissatt.
 
jaken skrev:
Florodoltarzan, råkar du aldrig ut för dom som vill pruta 10k av 50k trots att man har det billigaste objektet på blocket.se? När man vid upprepade tillfällen haft att göra med dessa "drömmare" så börjar man fundera på att byta taktik.

Skulle jag annonsera ut en hoj som jag vill ha ca50k för så skulle annonspriset hamna på 57-58k. Hur resonerar ni andra?

Ni som nyligen sålt era hojar, hur mycket fick ni jämfört med inbyteslistan?

Ang R1-00 för 82 kkr, så är den väl inte på något sätt rimligt prissatt.

Jag köpte förra året i maj en hoj för 50.000 som jag sålde i november för 50.000. Anledningen till att jag fick den såld trots att det fann en hel hög såna hojar, var att jag 5-10 tusen under de andra men att jag skrev prutat och klart i annonsen. Jag tror att många köpare tycker att det är lite jobbigt och obekvämt att pruta, det känns bättre att köpa om utgångspriset är lågt och prutningen inte blir något hinder.
 
jaken skrev:
Florodoltarzan, råkar du aldrig ut för dom som vill pruta 10k av 50k trots att man har det billigaste objektet på blocket.se? När man vid upprepade tillfällen haft att göra med dessa "drömmare" så börjar man fundera på att byta taktik.

Skulle jag annonsera ut en hoj som jag vill ha ca50k för så skulle annonspriset hamna på 57-58k. Hur resonerar ni andra?

Ni som nyligen sålt era hojar, hur mycket fick ni jämfört med inbyteslistan?

Ang R1-00 för 82 kkr, så är den väl inte på något sätt rimligt prissatt.

Jag struntar nog oftast i vad folk har satt för pris, brukar dra iväg ett mail med en summa som jag tycker är bra (för mig såklart). Många skrattar åt prisförslagen, en del svarar inte, andra går med på det. Man prutar så mycket det bara går (och sen lite till). Kör oftast genom mail första kontakterna om det inte är något väldigt speciellt, så alla som skriver "lånad mail" och "seriösa ringer"... ni förlorar en del köpare redan där.

Men den där för 82´ hade jag inte ens mailat, han förtjänar inte att få den såld... :huvet

Beglistor är bara nonsens, fantasipriser.
 
Realistisk beglista för R1 ???
Fint skick ca500mil/år
-98 ca40000 -99 ca45000 -00 ca52000 -01 ca62000
-02 ca73000 -03 ca85000 -04 ca100000
 
Barbone skrev:
Realistisk beglista för R1 ???
Fint skick ca500mil/år
-98 ca40000 -99 ca45000 -00 ca52000 -01 ca62000
-02 ca73000 -03 ca85000 -04 ca100000


Satan vilken värdeminskning det är på dem! :död
 
Kan ni istället......

Kan ni inte istället hitta en billig R1-04:a bland annonserna :)
Kanske skulle starta en tråd till då,sjukt billiga mc annonser :lol
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top