R1000 Våler (NORGE)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det måste ju vara en incident som domarna ansett så farlig att de svartflaggats. Vad lär vi väl få veta när tex Ove checkar in. Fast det ser ju skumt ut i text.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Macke skrev:
Farligt beteende? :va

Vad kan man ha gjort då? Korsat nån gul linje? Torpederat nån?

Trist att sitta och åka till Norge, och sen bli utesluten... :3freak


Undrar jag med. Ove är väl inte den som är känd för att köra fult? :va

Likaså han som blev utesluten med motiveringen "säkerhetsrisk", vad sjutton? Kan ju iofs vara nåt med hojen eller så.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Säkerhetsrisk låter ju som att det kan vara nåt med hojen. Fast det har ju hänt tidigare att folk blivit svartflaggade för att dom kört för långsamt, så att det bedömts som att fartskillnaden gör det farligt... Men det har jag aldrig sett i R600 eller R1000 (Har för mig att det var 250 eller 125 för nåt år sen).

Tror som sagt att det berodde på hojen... Låter rimligast....

Men som sagt, är nyfiken på vad som hände med Ove Z.....
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Åsa #96 skrev:
1. Benny Forsgren
2. Halfdan A Solberg
3. Robert Myrberg


Tävlingsresultat
Rookie 600
Race
18 varv


Bästa Varvtid: StartNr: 43, Robert Myrberg, Honda CBR: 01:02.886 (Varv: 4)

Pos Nr Namn/Anm Klubb/Ort Märke Varv Bästa Tid Diff Total Tid/Anm.
1 7 Benny Forsgren
Karlskoga MF
Nås Honda CBR 18 1:03.003 - 18 varv - 00:20:32.115


2 25 Halfdan A Solberg
Borg MCK
Fredriksatd Yamaha R6 18 1:03.400 0:01.242 00:20:33.357


3 43 Robert Myrberg
Bollnäs MCK
Bollnäs Honda CBR 18 1:02.886 0:02.430 00:20:34.545
Tidstillägg 20.000 sek

GRATTIS ROBBAN!!

Det här var ju riktigt ROLIGT! Sen om du slutar "rycka" i starten....då blir det PERFEKT!!

KentW + resten av "Gubbarna"
 
Last edited by a moderator:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Macke skrev:
Farligt beteende? :va

Vad kan man ha gjort då? Korsat nån gul linje? Torpederat nån?

Trist att sitta och åka till Norge, och sen bli utesluten... :3freak

Kört illa förbi en gul-flagg? Tryckt någon av banan etc.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
De diskade kvalade ju in som 5:a, 6:a och 9:a så de blev nog inte svartflaggade för att de var långsamma.

Skall bli intressant att veta anledningen till diskningarna och vilken skillnad det är på "Säkerhetsrisk" och "Farligt beteende"
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Magnus skrev:
De diskade kvalade ju in som 5:a, 6:a och 9:a så de blev nog inte svartflaggade för att de var långsamma.

Skall bli intressant att veta anledningen till diskningarna och vilken skillnad det är på "Säkerhetsrisk" och "Farligt beteende"

Ove genade i schikanen 2 gånger och domarna tyckte att ha ntjänade på det. Hur går det med foten Ove? :)

Borg gjorde nog detsamma men med de inbromsningarna han gjorde var jag livrädd att bli torpederad efter att ha passerat honom. Det var låst bakhjul i varje bromsning och såg ruggit stökigt ut....

Måste bara gratta Robban än en gång...3a med 20 sek tillägg. :fyllisar

Dessvärre kraschade Reimes och någon norrbagge när de slogs om förstaplatsen varpå heatet rödflaggades efter 4 varv. Morgan hade tagit pole och var ruggigt snabb. Hoppas du är på benen snart, och ska du fortfarande till Karlskoga kan du ju höra av dig så kan vi ju åka ihop.
 
Last edited:

Borgh

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Hägersten,Sthlm
Hoj
Yamaha R1 -09
Jag blev utesluten för farligt beteende för att jag körde om 4 st i snabb högern efter chikanen, trots att jag både körde om på innern och lämnade plats till dom i utgången... och att jag åkte ihop med nr 12 vid omkörning i chikanen, jag var innanför honom in i böjen och han stängde så jag hade ingen stans att ta vägen.... det var 12:an som lämnade protesten mot båda incidenterna med.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Borgh skrev:
Jag blev utesluten för farligt beteende för att jag körde om 4 st i snabb högern efter chikanen, trots att jag både körde om på innern och lämnade plats till dom i utgången... och att jag åkte ihop med nr 12 vid omkörning i chikanen, jag var innanför honom in i böjen och han stängde så jag hade ingen stans att ta vägen.... det var 12:an som lämnade protesten mot båda incidenterna med.
och bromsarna då, vart det nå bättre?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Pelle B skrev:
Borg gjorde nog detsamma men med de inbromsningarna han gjorde var jag livrädd att bli torpederad efter att ha passerat honom. Det var låst bakhjul i varje bromsning och såg ruggit stökigt ut....
Trist sport. Gör man sånna omkörningar i supermoto får man stående ovationer :p (stavning? samt ironi)

Lät som att Martin (#3) hade tacklats med någon under R1000 också, verkar vara hett där i Norge!
 

Borgh

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Hägersten,Sthlm
Hoj
Yamaha R1 -09
Jag fick hem bromsarna med posten på fredagen så jag han aldrig prova men jag ser till Knutstorp i helgen som kommer nu...
 

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Diskad!!!

Ja lite ledsen i ögat är man väl :( , bromsade på mig i chikanen två gånger.
En gång i mitten av racet och en gång på sista varvet, jag låg helt ensam på sista varvet och hade nog 5-6 sek till bakomnvarande förare när jag gick ur escapen. Men tydligen tyckte domaren trots att jag tittade bakåt innan jag körde ut på banan igen att jag var en säkerhetsrisk för att jag korsade linjen ca 1-2 m innan slutet som delar infarten från depån till banan. Jag låg då 7:a och nån tid tjänade jag knappast eftersom avslaget på gasen var så pass att jag i stort sett stannade innan jag for ut på banan igen.
Ja ja ingen ide att gråta över spilld mjölk bara att bryta ihop och komma igen som Pelle B sa till mig.
Jag vet att jag är snabb och ett sånt här missöde ska inte få mig på fall.
Ses på Knudan till helgen.
 

Pelle k

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Munkedal
Hoj
2st Yamaha r6
blade00 skrev:
Ja lite ledsen i ögat är man väl :( , bromsade på mig i chikanen två gånger.
En gång i mitten av racet och en gång på sista varvet, jag låg helt ensam på sista varvet och hade nog 5-6 sek till bakomnvarande förare när jag gick ur escapen. Men tydligen tyckte domaren trots att jag tittade bakåt innan jag körde ut på banan igen att jag var en säkerhetsrisk för att jag korsade linjen ca 1-2 m innan slutet som delar infarten från depån till banan. Jag låg då 7:a och nån tid tjänade jag knappast eftersom avslaget på gasen var så pass att jag i stort sett stannade innan jag for ut på banan igen.
Ja ja ingen ide att gråta över spilld mjölk bara att bryta ihop och komma igen som Pelle B sa till mig.
Jag vet att jag är snabb och ett sånt här missöde ska inte få mig på fall.
Ses på Knudan till helgen.

Du är på gång så det är bara ladda inför knudan och charma domarna, de är ju inte första gången dom är på dig. Ledsen i ögat blir man det när man sparkar på stolar. Hur är det med foten.
För egen del gick det inget vidare rapport finns att läsa på www.karlssonrr.se
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top