R1000 bygge för säsong -08

Sisådärja - varför ha det enkelt och lätt, när man kan göra allting svårt.
Efter tre nätters totala slavmekande, utan reella framsteg för att få igång aset, blir det lätt lite tröstlöst.
Det har lånats grejor från halva racingsverige - tack Greven, tack Peter Linde´n, flera lokala och o-lokala datagurus m.fl (Patrik får tacka i särskild ordning senare)... så går nu hojen!!!!!
:yoparty :yoparty :yoparty


Yiiiihaa!

04.30 small den igång och lät så gött!!!

Som sagt, varför ha en hoj som står färdig och klar flera dar i onödan innan färjan går!? ;)
 
Fan va kul.
Gasa helvete !
 
Fan va kul.
Gasa helvete !

Lita på det!

Rapport från banan:

Efter ännu ett elfel (den skadade härvan) så går den nu som tåget!
P låter hälsa att det i vart fall inte saknas effekt :)
Först gick den magert (nollmapp inlagd) MEn efter att ha tankat in en mer anpassad mapp så verkar den som sagt gå som en skållad gris.
Däremot vinglade han runt på banan som en skadskjuten kråka :rofl
Man blir iaf helt sjuk när man ringer nån i depån från en annan plats och hör hojarna svinas ur förbi därute på rakan :gnissla :D
 
Ive been to hell and back...

Dag 2 på banan är på gång att börja.
Fåglarna kvittrar solen skiner, deågrannen skakar en burk kedje smet och sprayar på kedjan...
Hur mysigt som helst.

Men i går....

Som tidigare nämnts så strulade uppstarten pga HRC kitet som inte pratade med hojen eller datorn.
Säkert nått skitfel som lätt kan avhjälpas men efter inblandning av datagurus, rejsputtar och min mekkamrat Dr.Bike så byttes ju kabelhärvan mot den skadade originalhärvan och en PCIII.
Detta gjorde så att hojen startade.
Yeeeha.


Ner med färjan och fick även ett släp med mig och deta gjorde att allt fick plats med hojar och däck mm mm.

Uppstart.
Den var lite tjurig och ville inte gå på tomgång.
Mer soppa på låga varv.
Funkis.
Tog det lungt hela förmiddagen och fixade alla småfel som inte var helt klara.
Så var det dax...
På med stället som i vanlig ordning krympt.
Startar hojen.
Åker en sväng åt fel håll i depån för att vända och ge mig ut på banan.
Då dör hojen.
Kutar lite.
Sten död.

Kutar till vanen och koplar in startströmmen och försöker.
Snurrar gör den men inte fan startar den.

Felsökning.
Kollar alla tejpade kontakter jag kan tänka mig strula.
Lyfter på tanken och tar av luftburkslocket.
Ingen soppa i ur spriarna.
Tar en Fanta burk och tömmer i lite soppa i den och tömmer ner i dom fina Alu trattarna.
Brum putt floff...
Den har gnista alltså!
River av kåpan och kikar på den lagade delen av härvan.
Å se där en koppling som hoppat ur... Jävla Abiko.
Drar en nu kabel därimelan och testar.
Brommm waaaam waaaam opp bopp bopp Waaaahm
.
Tjoho

Snart sista passet för dagen och jag kan hinna med.
På med allt och provstarta lite då och då.
På med tanken och då går den bara på 3 cylindrar.
Vaf.
Av med tanken igen.
En kontakt till spridarna har släppt.
På med den och på med tanken.
Samma sak igen.
Mitt pass startar...

Ihop med skiten.
Siletejp i mängder.
Upp på hojen och iväg...

Vinge vingel oj fan vad det går är man vrider på rullen vingel vingel...
Tog ett varv sen kom instruktörn och visade hur man ska åka.:D
Lika bra det.

Fick lite till på åkandet men långt ifrån bra.
Men framför allt den går!

Nytt elsystem kommer inhandlas när jag kommer hem och byggas i ordning UTAN silvertejp!

Av skäl till att minderåriga läser på denna sajt har jag val att inte återge alla svordomar.
Men dom var många...

Snart dax att värma upp för lite banåkning!:)
 
Lördagen föflöt med lite startproblem och plötslga stopp.
Men den gick i det stora hela.
Kul som tusan.

Söndag.

Har fått riktig fart på den nu med ett nytt batteri.
Biltema skitet utbytt mot ett kvalitéts batteri från Tudor.
Nu jäklar trillade alla pållar in och framför allt så går den.

Känner mig mycket nöjd md åket och det känns välbalanerat och fint.

Hyrde mig en instruktör som påminner mig om hur man ska köra.
Känns som att jag har full upp att hålla koll åt vilket håll jag ska.
Men nu så börjar det bli finemang.

Men ett nytt elsystem skall fixas och byggas om så det blir färre kabar än originalet.
Och laptimer samt varvräknare vore smutt att ha fungerande.

Solen skiner i alla fall och det är tokvarmt i skinnstället....:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top