R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Bättre hade varit att blåsa underifrån upp i taket , Möjligen vinkla av taket lite bakåt

På så sätt får man bättre fyllning i burken utan att favorisera nått insug

Var så jag hade tänkt från början, men där sitter fästena till gaswirena :(
Vilket är bästa annars, en hel låg vinklad vägg som är hela plenumets brädd eller en sådan spojler fast lite större som på bilden?

IMAG0447.jpg
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Bygg ut burken framåt med en halvrunding , Sätt en aluböj underifrån

Gaswiren borde få plats ändå , Du behöver ingen returwire
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Bygg ut burken framåt med en halvrunding , Sätt en aluböj underifrån

Gaswiren borde få plats ändå , Du behöver ingen returwire

De e ju också ett altenativ, om det får plats, ska kolla lite på det i morgon, funderar även på att knäcka burkens främre halva så den blir horisontal, då blir det ju också lite gynsamare för den trycksatta luften att fördela sig lite mer i burken plus att styre och hastighetsmätaren för lite mer svängrum....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jävla förkylning :(

Har inte blivit så mycket gjort dom närmsta dagarna i garaget för mig pga att jag har varit så förbanat förkyld, men grenröret med wastegat och avgasrör är färdig svetsat av min goda vän Mats vad skulle jag göra utan honom:tummenupp
Tusen tack för hjälpen!
Nu ska jag lämna grenröret på blästring och sedan lacka med värmefärg, kommer att göra likadant med dom tre olika avgashusena till turbon!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu är tanken färdig för av hämtning, tusen tack till Robin för svetshjälpen!
Nu har man inbyggd catchtank i tanken för att slippa bränsle brist när soppan rör sig :tummenupp

IMG_9416.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Att läsa på www.landracing.se

Oj oj, nu har man något att leva upp till igen.....:dummer:dummer:dummer

Att läsa på www.landracing.se angående Speed Weekend

Stefan Åberg utmanar Peter Vestman på Speed Weekend, det hela började på Facebook där Åberg utmanade Vestman på både flygande KM och Time Attack på isracingbanan. Åberg ville å sin sida köra turbo Banshee på flygande och Ducatis quaden på isbanan, men då la sig G:son i och tyckte att för rättvisans skull så måste båda förarna använda ett och samma fordon.

Utmaningenpeter.jpg

Vestman svarade ödmjukt – Jag tar han ändå!, Vestman å sin sida har i helgen legat i fullträning på en hemlig insjö med sin 996 Ducatis RR utrustad och nya däcken fick smaka på isen. En mycket nöjd Vestman säger på telefonen idag att hojen och däcken fungerar helt överlägset ihop, -Ingen kan slå mig på Time Attack på Speed det går att åka sjukt fort i böjarna 160 km och feta nedlägg inga problem. Vi kommer följa utmaningen och rapportera om kampen, vi ska besöka Åbers garage för att se vad Åberg har i sin bössa i år…


Utmaningen Stefan.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här kommer lite som har hänt i helgen!

Hastighetsmätaren och turbotrycksmätaren sitter på plats, får plats med en till mätare....
IMAG0451.jpg

Detta stuk kommer det att bli på plenumet, fast stukad :dummer
IMAG0463.jpg

Har även fått tillbakas tanken från Robin som har hjälpt mig svetsa om den:Bugar tusen tack för hjälpen, så nu får den plats och innehåller även en catch tank
IMAG0470.jpg

Dödmansgräpp måste man ha om man ska åka Speed Weekend
IMAG0472.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Mer uppdateringar

Lyse kan behövas till alla Black Race i sommar :)
IMAG0473.jpg

Lika bra att sätta dit blinkers med ifall man skulle behöva svänga :dummer
IMAG0476.jpg

Bränsletrycksregulatorn är ombyggd och på plats
IMAG0479.jpg

Bränslepumpen sitter där den ska
IMAG0487.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Lite till har jag hunnit med...

Boost Controll och Tändningslås på plats
IMAG0482.jpg

Sedan har jag börjar rota i kabelsalladen
IMAG0489.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Det går undan ! Kul att se framstegen.

Tycker själv det går lite för sakta, nu finns det ju is att åka på.......
Får nog skruva på isdäckena på Gasgas/Ducati Quaden till nästa helg så man får köra av sig lite......
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Heja heja. :) ser sjukt bra utt!

Tack!
Skönt med någon som hejar på lite, kan behövas i bland.....
Har börjat gå upp alldeles för tidigt på mårgonen nu med för att hinna lite i garaget innan jobbet med, fan man är ingen morgon mäniska, vore det inte för att vi har elektriker på jobbet som vaknar okrisligt tidigt så skulle jag fortfarande sova till 09.00 :)
Men man hinner ju få lite gjort iallafall, men man får tänka lite längre så det blir rätt.....

Har fått ordning på kopplingen, behövde inte göra om den mycket alls, bara slipa ner brickorna som går in i fjädrarna lite grann, hade för mig att man var tvungen att hålborra hålen för att få plats med busa fjädrarna, men det var bult on :)
IMAG0491.jpg

Börjar med tre hårda fjädrar och ser om det räcker!
IMAG0492.jpg

Har även börjat med elen, blir blinkers, lysen och en tut måste man ju också ha om det är någon framför som kör för sakta (Typ Peter Westman) :)
Skönt man sparde alla kablar man tog bort från det gamla elsystemet som satt på förgasar motorn, bra att kunna skarva med rätt färger
IMAG0493.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Då var grenrör och avgashusen lackade med värme färg, synd att färgen blir grå när den blir varm, snyggare med svart....
IMAG0505.jpgIMAG0504.jpg

Tanken är helt färdig, med nya fina banjo anslutningar, har även fortsatt med elen, men det är så jäkla tråkigt tycker jag :(
IMAG0506.jpg
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Ja titta idag, kosta typ 500 kr för cotning de e fint mott värme, trodde de va dyrare, kul leksak de blir, kör ja hälften så fort som dig blir ja nöjd :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ja titta idag, kosta typ 500 kr för cotning de e fint mott värme, trodde de va dyrare, kul leksak de blir, kör ja hälften så fort som dig blir ja nöjd :)

De var ett bra pris, själv så lackade jag med Biltemas värmefärg, får se hur varmt det blir nu när grenröret ej blir lindat, men annars är det ju bara att ta den och linda....

Ganska säker på att du kommer åka lite fortare än mig :)
Tror du kommer att hamna över 250 om du bara vågar håla i och att däckena håller!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Fy fan vad jag hatar att inte ha någon värme i garaget, måste få ut en elektriker och säkra om lite, så fort jag slår på värmen så går säkringen efter en liten stund.....

Men har fått lite gjort ändå, olje catch tanken är färdig

IMAG0511.jpg IMAG0512.jpg

Har även monterat och dragit kablar till batteri och lyse

IMAG0510.jpg IMAG0514.jpg

Den nya mappsensorn har fått 5volts matning och utgående kabel är dragen till PC
Huvudrelät och säkringsdosan har fått en plats på ramen

IMAG0513.jpg IMAG0515.jpg
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

så tråkigt när du inte lägger in nåra kort och man har något bra att läsa här
mvh peterpain
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Hmm Borde starta en insamling på en hundpejl till dig så du får nått gjort i garaget.. :)

Starkt jobbat iaf och ska bli kul att se bygget på Speedweekend sen!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
hej

så tråkigt när du inte lägger in nåra kort och man har något bra att läsa här
mvh peterpain

Jasså du är en av dom trogna läsarna här på tråden, kul att det är någon som saknar en :)
Jobbade till kl 14.30 i lördags på möbelaffären och söndagen skulle det skruvas hejvilt, men vad händer då, jo våran ena hund sticker iväg till skogs kl 13.00 och vi hittar honom inte föräns i dag kl 13.00 trots att jag var ledig och skruvade i går så var man ju inte direkt så konsentrerad på det man gjorde och bra jävla trött efter allt letande på söndagen, tur man slapp leta hela måndagen med, det ordnade frun och halva släkten, får skaffa pejl utrustning på Rymmar Hasse (hunden)
Nog om det erländet.....

Det som har blivit gjort sedan sist är en hasplåt, där det ska fästas upp catch tank och oljepump

IMAG0516.jpg

Attans vad catch tanken hamnade lågt, men det får gå, får hålla lite koll på markfrigången och spänna fjädrarna lite fram kanske.....

IMAG0521.jpg IMAG0522.jpg

Har även fått special slangen till matningen av olja till turbon, blev grymt bra med en stor banjo anslutning direkt i motorn och en liten in i turbon, teflon och stålomspunnet ska de visst vara :tummenupp

Grymt stort tack till Slangservice i Uppsala för den snabba och goda servicen, kan varmt rekomendera att åka dit om ni behöver slang, kopplingar klämmor, silikonslangar mm.

IMAG0524.jpg IMAG0525.jpg

Elen börjar också bli färdig, men det tar vi i morgon :)
I kväll har jag varit och levererat isdäck och topplock distans till en kille som bygger en Gasgas Quad med en R1 Turbo motor :)
Hoppas han hinner färdigt till Orsa, hoppas framförallt att jag hinner färdigt.....
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top