R1 vs Moris Minor (film)

Silwer skrev:
Måste säga att det är just i starten R1an får stryk, sen var de rätt jämna.
Vet i fan om jag velat kört mot ett sånt monster, man antar ju att föraren är en jävel på att starta om han har nåt sånt där med.
Andra repan blev misslyckad antar jag?

kul.
Ja andra starten blev helt misslyckad så då försökte jag inte es ta igen. Men jag kan säga att det skrek så mycket om bilen att jag inte kunde tänka.Och för att få bra starter med en R1a så behöver man höra sin hoj (i alla fal jag behöver) men vi återkommer med fler gånger

Är han (eller hon??) med i birkacup? Skulle nog ha en bra chans att vinna ett par repor iaf. Jag har iofs aldrig sett den bilen på birka men jag har bara varit på en tävling den här säsongen :)

Den bilen hade ju inte direkt dåliga starter...

Men det är ju lite taskigt att jämföra sådär, men det hatr ju sagts tidigare.. Ta fram en ombyggd Katana eller likn. så får vi se vem som vinner..

Olof.B skrev:
Är han (eller hon??) med i birkacup? Skulle nog ha en bra chans att vinna ett par repor iaf. Jag har iofs aldrig sett den bilen på birka men jag har bara varit på en tävling den här säsongen :)
Han är med i birkacup med den bilen. Tider på biln har jag inte.

Fy fan va den bilen gick :galen

Purjo att R1´an fick spö - denna gång. Kul rulle, trist resultat eftersom jag hellre sett att mc-kollektivet vann.

Hornet: Du får köra Twin så du hör motorn ;)

Och jag som funderade på att köpa en R1.. :rolleyes:
Smått förnedrande att bli frånåkt av en morris haha
Men herre gudrun vad bilen gick :Bugar

Hahaha......den va ju inte snygg, men jag hade nog slutat garva om jag såg den gasa förbi :3freak

Bilen väger 1020 kg cbb = 454 ca 530 hk bästa ET på tullinge 9.97

//Simon

Måste säga att jag är impad att hojjen hängde med så bra :tummenupp
Bilen är ju ett rent racebygge med morris kaross. Lite rodlik faktiskt.

Några bygg bilder

DSC_0809.jpg

DSC_0817.jpg

DSC_0825.jpg

DSC_0829.jpg

SoNiC skrev:
Hmm en fråga är den laglig för gata? den va iaf Riktigt Het!!

Som den är på bilderna och i filmen - nej, kolla däcken, ser du något mönster?? Förutom däcken skulle den säkert kunna vara gatlaglig.

jääävlar det var det bästa ja sett på länge;P hade nog vart mindre grymt o se en stoppie på en mil än det här, lite ironi men vafan den ägde ju :banana

Hornet skrev:
Ja andra starten blev helt misslyckad så då försökte jag inte es ta igen. Men jag kan säga att det skrek så mycket om bilen att jag inte kunde tänka.Och för att få bra starter med en R1a så behöver man höra sin hoj (i alla fal jag behöver) men vi återkommer med fler gånger

Fi satan vilken bil! Fick fanimej fjong när jag hörde den. Inget kan konkurrera med en hårt trimmad bigblock i ljudväg. Me like! :drool

Med risk för prylning så skulle jag välja bilen utan att tveka en tiondels sekund.:)

Bilen var då pigg, men inga fler sådana förnedringar vill vi se! :7peta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back