jag har ju bara kört R1 av dem, men man får känslan av att bladen är snällare i karraktären trots likartad effekt.
Båda är väl hyfsat korta hojar och sportiga.
Jag tror du får provköra själv, 929 är ju den första bladen som är jämförbar med R1an iaf.
Man kan väl lungt säga att de är 2 sidor av samma mynt, vilket märke vill du ha?
Jag valde R1 bara för att de finns billiga i mängder där ute.
R1 är annars en hoj som käns liten att sitta på, lätt nervös, kan råka i styrvobbel när framänden lättar o går ner igen, vilket den lätt gör över krön och liknande.
Motorn är snäll, du kan kuska på lågvarv på högsta växeln utan större problem.
Kåpan är väl snålt tilltagen, det låga kåpglaset gör att det blåser som själva fan uppe i fart, finns iofs högre att köpa.
Växellådan är lite speciell, rätt trög, speciellt mellan 1an och 2an, en vanesak kanske men många har rasat lådorna när de kört på slangen o slagit i 2an.
Bromsarna är okänsliga, de tar bra men det är svårt att känna exakt hur hårt man bromsar.
gsxr1000r som tas upp har mest mer motor än de du frågade om, den ska visst vara obekväm, lätt klumpig vad man hört (01-02).