R1 Turbo projekt-tråd

Hur har du gjort med returen till tanken? Jag hade för klen retur i början och då gick den fett som löksås!
 
Hur har du gjort med returen till tanken? Jag hade för klen retur i början och då gick den fett som löksås!

Jag plockade både kranen och tankmätaren och ersatte med egengjorda anslutningar.
Jag vet att BTR:en begränsar då jag lörde systemet vidsidan.
 
Lagom irriterad...

Skräp BTR. Tog bort allt innanmäte, ändå 0,2 i grundtryck.
En annan fråga.
Hojjen går bra på tomgång, men vid torrgas dör den över 4000 varv.
Några tips?
 
Om kammarna stått lite fel borde den gå lika illa över hela registret?
Kan det vara så att jag måste ha min avgasspjällsmotor inkopplad?:confused:
 
Lagom irriterad...

Skräp BTR. Tog bort allt innanmäte, ändå 0,2 i grundtryck.
En annan fråga.
Hojjen går bra på tomgång, men vid torrgas dör den över 4000 varv.
Några tips?

När jag provkörde för fett bettedde sig min på samma sätt .
 
hej tror mer på spjällmotorn,häng på o kolla

Provade precis. Ingen skillnad. Fuck!
Han går skitfint på tomgång, vid gaspådrag är det precis som om den inte får tillräkligt med bränsle och dör direkt. Hostar lite precis vid tomgång och börjar gå bra igen. Fattar inget.
Han går på alla 4. :va
 
Är precis som om stiften inte orkar tända. Är samma stift som innan toppen lyftes. Kanske ska prova andra bättre? Några tips på bra stift?
 
stiftet svart som fan och luktar mycket soppa eller
har du bytt btr.

du skulle behöva en lambda o kika på ärfulen
 
stiftet svart som fan och luktar mycket soppa eller
har du bytt btr.

du skulle behöva en lambda o kika på ärfulen

Tog min btr och rensade den på membran så den är helt tom. Ändå 0.2 i grund. Ska montera lambda ikväll och se hur detser ut. Ska kolla stiften om en stund.
 
Min AFR-mätare ligger kring 12,5-13 på tomgång (lambda 0,85-0,9).
Vid fullgas(@1,2 bar): AFR max 12,5 (lambda max 0,85), återigen enligt Marklund.
Någon som har några andra bud?
Hur ska Bredbandslambda ligga på tomgång?
 
Har skruvat bort 4:ans stift
image.jpg
Stiftet är blött och luktar soppa. Men inte överdrivet svart. Funderar på om kammarna står fel? Så borde han gå dåligt på tomgång oxå?
Film kommer strax!
 
Gokväll gott folk

Nu börjar det dra ihop sig.
Det löste sig med problemet jag hade. Kan väl lugnt säga att ibland funderar man på om man är riktigt klok... suck. :arsele
Men men nu är man på banan igen. har monterat bränslesystemet klart till 95%.
Måste justera mina tanknipplar så att jag kan få igen tanken utan att några slangar kläms.
Sen är det bara te å koppla in BBL:en sen e de dax för en lätt testrunda.

Satte min skrot BTR i fräsen och justerade till den lite samt svarvade nytt "membran" och vipps så är man nere på 0.15bar. Det får duga tills vidare.
 
Last edited:
Tjo

Har haft lite happymoment nu efter jobbet, mekat lite turbo. :banana
Kopplade in BBL mätaren igårkväll men han inte prova förens nu i em.
På tomgång ligger AFR på 11.9, vid lite torrgas lägger sig värdet på 12.4 och dalar sakta ner till 11.9 och håller sig stabilt där.
Har inte vågat mig ut ännu men änsålänge ligger jag lite fett men på rätt sida iaf.
Kör huvudmunstycke 125
Blandskruv 5 varv ut.

Nästa pass blir söndag då det skall svarvas adapter mellan turbo och luftfilter då det inte passar riktigt ännu.
Synd man har jour på räddningstjänsten denna helj annars kunde man tatt sig en :fyllisar eller 2 =):rofl

Ha d gott
 
Godagens

Årets första provkörning avklarad! Och inget krabbade. (Nästan iaf)
Går hur fint som helst fram tills laddet kommer. Återigen är den felande länken BTR:en.
Får kanske ta och följa Andersson och skaffa kvallite ist.
Skönt man har BBL:en, ser direkt om nåt är knas med bränsle blandnigen ;)
 
Back
Top